さるまるです。

boot可能メディアとして認識されない、ということですよね。
あんまりよく覚えてないですが、これですかね?

http://www.freebsd.org/releases/7.2R/errata.html
> [20090501] Some machines do not recognize the i386 disc1 as bootable and fall
> through to booting off the next boot device. All affected machines did see
> the
> other discs as bootable. As a workaround, you can boot using the bootonly or
> [...]

bootonly でもだめってことですが、livefs, あるいは DVD だとどうでしょうか。
ちなみに Gigabyte とか VIA EPIA とかのマザーボードですか?
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-stable/2009-April/thread.html#49634

メールによる返信