1) root yetkisi vermenin iki yolu vardır; Birincisi
eklediğiniz kullanıcıyı wheel grubuna dahil
edersiniz ve kullanıcıya root şifresini
söylersiniz. Kullanıcı kabuktayken 'su' komutu ile
'super user' yetkilerine sahip olur ki bunu pek
tavsiye etmem. İkinci yol, sisteme 'sudo'
programını yüklersiniz, yükleme ayarlarınıza
göre '/etc/sudoers' ya da '/usr/local/etc/sudoers'
dosyasına kullanıcının ismini eklersiniz (ya da
daha iyisi kullanıcıyı wheel grubuna üye
yaparsınız ve 'sudoers' dosyasına tüm wheel
kullanıcı grubunu dahil edersiniz). Yalnız dikkat
edilmesi gereken bir nokta bulunmakta, kullanıcılar
sudo komutu ile root şifresini değiştirebilirler.
Örn;

# sudo -s
# passwd
# exit

Bu durumda root şifresini kaybedersiniz. Eğer sudo
kullanacaksanız, tavsiyem root kullanıcısı
kapatmanız.

2) Eğer kabukta, komut geçmişini görüyorsanız
büyük ihtimalle bash kullanıyor olmalısınız.
Benim kullandığım ve en garanti olan yöntem
aşağıdadır;

/home/nazim $ rm -fr .bash_history
/home/nazim $ ln -sf /dev/null
/home/nazim/.bash_history

Böylelikle kabuk her başladığında, sadece o
oturumdaki komutları geçmişe yazar.

Yardımcı olabildiğimi umarım.
İyi çalışmalar.

Nazım Can Bedir

--- Omer Faruk KAYA <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Merhaba arkadaşlar
> adduser ile oluşturduğum USR kullanıcısına
> nasıl root yetkisi verebilirm?
> Ayrıca daha önceden girilen komutlara üst tuşu
> basılarak ulaşılabiliyor.Önceden girilen
> komutlarınasıl silebilirim?
>
> Kolay Gelsin...

> You rock. That's why Blockbuster's offering you one
> month of Blockbuster Total Access, No Cost.
> http://tc.deals.yahoo.com/tc/blockbuster/text5.com

Yahoo! kullaniyor musunuz?  http://tr.mail.yahoo.com
Istenmeyen postadan biktiniz mi? Istenmeyen postadan en iyi korunma
Yahoo! Posta'da

FreeBSD 6 kitabi: http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6
Listeye soru sormadan once lutfen http://ipucu.enderunix.org sitesine bakiniz.

Cikmak icin, e-mail: [EMAIL PROTECTED]