2009/6/16 Miguel Bouzada <mbouzada en gmail.com>

> Sen esquencer un grupo que me parece moi interesante "A quenlla" ....
>
> Sobre tabeirón, non sei se é de uso "academico" ou non, pero o que si é
> certo é que este termo está moi espallado, que non esté recollido non quere
> decir que non se empregara, ou quizais polo que é máis coñecido os
> "academicos" e outras xentes sabidas o despreciaron.
>
> Recordo sendo eu neno (anos 50) os moi populares contos de "Joselito" no
> que había un que decia "... e viu un tabeirón e zas! e papouno! ..."

Unha cita atopada en
http://www.xente.mundo-r.com/valdoneira/historia/historiacontemp.htm onde se
acredita o uso do termo "tabeirón" como alcume nos tempos neghros dos anos
30
*No concello de Baralla non houbo ó parecer ?paseados?, pero si no de
Láncara e noutros limítrofes, concretamente en Becerreá, onde foron paseados
Rudesindo Fernández, (que era o alcalde) e Ovidio Vilar (seu cuñado, de 15
anos de idade ), asasinados en Láncara, e onde se destacaron como
"perseguidores de roxos" Manuel Díaz Vilela, Jerónimo Meira, José
Montaña,Jesús López "Tabeirón",
e outros (Cfr. Fernández Santander, Carlos. **Alzamiento y Guerra Civil en
Galicia (1936-1939)
*

Tamén Cela en "Mazurca para dos muertos " escribe "*...  **Adrián Estévez
Cortove, Tabeirón, murió en el frente de Madrid,...*"

Na historia de ASTANO
http://ferrol-ferrolterra.blogspot.com/2008/12/historia-de-astanoactualmente-navantia.htmlleese
"*... Los pesqueros Tabeirones I y II fueron los primeros en ser construidos
con casco de acero remachado (1943) ..*."

E incluso como apelido:*
*
http://www.aelg.org/Centrodoc/GetPageById.do;jsessionid=3617DFD973C3D85544BAAFBE6D7CAD9B?id=obra615&format=0&orde=2&authorAlias=%C1lvarez+C%E1ccamo%2C+Xos%E9+Mar%EDa&workTitle=Escolma

http://www.vieiros.com/nova.php?Ed=1&id=44607

Visto isto, non parece moi creible que sexa un termo recente inventado para
distinguir do castelán, en todo caso (de ser) pareceme máis unha adaptación
feita pola voz popular hai non menos de cen anos.