Dag Anton,

Anton Doove wrote:

1.Daarom vraag ik nu: Wat is het voordeel van JAVA-gebruik in OO.o
2.1.0? Welke JAVA wordt hiertoe bedoeld en werkt het beste?
Java zorgt voor bepaalde Assistenten en zaken rond de database.
Het valt je niet op, dat het wordt gebruikt.

Hebben de JAVA-scripts hier ook mee te maken?  Zoals de toepassing
van diverse opties in de webpagina`s?
De gebruikte Java is de Java Virtuale Machine  - JVM. Dat heeft niets te
maken met Javasript, dat vnl. in webpagina's wordt gebruikt.

Voor mij is dit onbekend gebied,maar wil het wel leren gebruiken als
dit bepaalde voordelen en creatieve opties biedt. Het lijkt mij beter
om dit alles te weten voordat ik die OO.o ga installeren,want anders
gaat het helemaal mis.
Zoals gezegd: je hebt er als gebruiker niet echt mee te maken. Het doet
zijn werk op diverse fronten en dat is mooi :-)

2.Een ander aspect is de eventuele connectie/integratie tussen OO.o
en Office 2003. Vroeger had ik dit wel. Tijdens de installatie van
OO.o werd er gevraagd of ik een verband wilde leggen met Office 2003.
Destijds klikte ik op Ja.

Daarna zag ik op elk document alleen maar het logo van OO.o,waarbij
van Office 2003 niets meer was te ontdekken. Als ik nu geen connectie
leg tussen de beide Office-progs(dus geen integratie),zou ik dan
later toch de documenten van de 1 met de ander kunnen openen?  Als ik
dat zou willen.
Je hebt het over de bestandsassociatie. DIe maakt uit met welk programma een bestand wordt geopend als je het dubbel aanklikt in bijv. de Verkenner. Los van of een .doc is geassocieerd met OOo of MsO, je kunt een .doc bestand altijd openen in beide programma's, door in het programma te kiezen voor Bestand|Openen. En in het contextmenu (rechetmuisknop) in het bestandsbeheer (Verkenner) kun je kiezen voor Openen met ...

Ik vraag dit omdat ik heb begrepen dat er optie-verschillen zitten
tussen het applicatie-gebruik van de beide Office-progs. Wat met de 1
wel mogelijk is mis je bij de ander en omgekeerd ook.  Daarom hou ik
veel liever de beide Office-programma`s.
Weet je al wat je mist uit MsO als je OOo hebt?
Kan erg meevallen.

Op de 1 of andere wijze vullen zij elkaar toch wel aan. Wie kan mij
in dit geval adviseren? Installeren kan ik alvast doen na advies. Uitprinten van de Handleiding kan ik nog niet,want mijn printer liet
het afweten. Die krijg ik niet meer aan de gang. (Na 5 gebruiksjaren)
Ik zou de handleidingen niet printen, aar ze op je scherm bekijken. Scheelt een half bos :-)

Suc6& vr. groet,
Cor

--

Cor Nouws
Arnhem - Netherlands
nl.OpenOffice.org - marketing contact

---------------------------------------------------------------------
To unsubscribe, e-mail: [EMAIL PROTECTED]
For additional commands, e-mail: [EMAIL PROTECTED]

Antwoord per e-mail aan