Çoğunuz bu kesintileri masum, planlı kesintiler zannediyor.
Oysa böyle şeyler alıştıra alıştıra olur.

Ben bunları daha önce yaşamıştım.
74 sonrası ülkemize uygulanan ekonomik tedip operasyonunu iliklerimde
hissetmiştim.
O yıllarda Ecevit liderliğindeki koalisyon hükumeti haklılığını halka
anlatamadı ve bir daha da iktidar yüzü göremedi.

Şimdi ise durum farklı, bu defa küresel güçlerin ülkemize bir operasyon
yaptığını düşünmüyorum.
Küresel güçlerin kendileri sıkıntıda bu defa.
Daha kötü yani.
Herkesin gözü daha kara, herkes ya hep ya hiç oyunu oynamakta.
Bu nedenle hiç şakası yok.
Petrol krizine falan benzemez, tüp gaz kuyruğuyla atlatsak keşke ama hiç
sanmıyorum.

Hani hep İsmet İnönüyü suçlarlardı ya, halkın erkekliğini öldürdü, halka
ekmeği karneyle sattı diye işte o yıllara geldik.
Ve bu defa başımızda savaş meydanlarından yetişmiş bir İsmet İnönü yok.

Bir düşünün 2nci Dünya Savaşını düşünün.
O yıllarda Türkiye'yi düşünün ve çepeçevre etrafının düşünün.
Türkiyenin etrafında savaş olmayan tek ülke yok.
Bir Türkiye bir İsviçre.
Eski dünyada savaş olmayan iki ülke, bütün mültecilerin kapağı atmaya
çalıştığı iki ülke.

Şimdi öyle mi?
Siz başımızdaki adamlarda bu feraseti görüyor musunuz?
Ayranı olan herkesin peşine takılan hıyar gibiyiz.
Kim gehgeh ederse peşine takılıyoruz.

Hiç şansımız yok.
Çook ama çok fazla kan dökülecek.
Yüz binlerce insan ölse öpün başınıza koyun.
Milyonlarca insan ölecek, o derecek.

Oraj POYRAZ ( 0raj.p0y...@neomailbox.net
<mailto:0raj.p0y...@neomailbox.net> / oraj.poy...@openmail.cc /
oraj_poy...@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA

bayrak

    İstanbul'un*5 ilçesinde* elektrik kesintisi

05.02.2017*21:00*

İstanbul Avrupa Yakasında bazı ilçelere*6 Şubat *Pazartesi günü planlı
bakım ve iyileştirme çalışmaları kapsamında elektrik verilemeyecek.

* * *

Boğaziçi Elektrik Dağıtım*AŞ*'den *(BEDAŞ*) yapılan yazılı açıklamaya
göre, İstanbul'un Küçükçekmece, Bahçelievler, Büyükçekmece, Beylikdüzü
ve Sarıyer ilçelerinin bazı mahallelerinde*09.00* -*15.00* saatlerinde
elektrik kesintisine gidilecek.

* * *

İstanbul'un Küçükçekmece ilçesinin bazı mahallelerinde*09.00* -*11.00*,
Bahçelievler ilçelerinin bazı mahallelerinde ise*10.00* -*15.00*
saatlerinde elektrik kesintisi uygulanacak.

* * *

Büyükçekmece ilçesinin bazı sokaklarına*10.00* -*12.00* saatleri
arasında, aynı ilçenin bazı sokaklarına ise*11.00* -*13.00* saatlerinde
elektrik verilemeyecek.

* * *

Aynı gün, Beylikdüzü ve Sarıyer ilçelerinin bazı sokaklarına*10.00*
-*12.00* saatleri arasında elektrik verilemeyecek.

* * *

Aboneler, elektrik verilemeyecek ilçelerdeki mahalle ve sokaklara
ilişkin detaylar ile kesintinin saat bilgilerine*BEDAŞ*'ın internet
sitesinde yer alan /*"Planlı Bakım ve Yatırım Çalışmaları"*/ bölümünden
ulaşabilecek.

*http://www.birgun.net/haber-detay/istanbul-un-5-ilcesinde-elektrik-kesintisi-145790.html*

a45UyF587661-170205215908 Oraj Poyraz oraj_poy...@alpinaasia.com
2017/02/06  00:01 6  64  turanca...@googlegroups.com

--

Semuretu bnu Cundeb ( Radiyallahu Anh ) soyle dedi :Nebi ( Sallallahu
Aleyhi ve Sellem ) :

( Muslim )
Cehennemle ilgili hadis. Sahihmis bilenler denetlesin.

Bozcaada Yolunda Volvo V40 Testi

Gectigimiz hafta Volvo nun yeni uretimi V40 serisi icin #osensin
kampanyasi dahilinde arabayi test etmek icin Bozcaada ya gidecektik.
Arabayi henuz gormeden begenmistim. Sonucta bu bir arabaydi ve her
halukarda belediye otobuslerinden iyiydi.

Yola cikis Hollywood filmlerini aratmayacak bir tempodaydi. Alti ustu
Bozcaada ya gidecektik ama hazirliklar bir rehine kurtarma operasyonunu
aratmiyordu. Yol haritalari, kameralarin kurulmasi, takip araci, kahve
termosu, yol gozlugu, arac kiti... Kampanyayi yuruten Havas Engage
Istanbul hicbir ayrintiyi atlamamisti. Takip araciyla her daim irtibat
halinde olmamizi saglayan bir telsiz bile verdiler. Iste o an kuskulanip
Yasa disi bir seyin icinde degiliz, oyle degil mi? diye sordum gozlerimi
kisarak.

V40 i ilk gordugumde tepkim Belediye otobusune gore oldukca kucuk oldu.
Yillardir belediye otobusunde seyahat edince insan butun kiyaslamalari
ona gore yapiyor. Sofor mahalline oturdugumda aliskanliktan olsa gerek
yasli bir teyzenin gelip yer isteyecegi tedirginligini yasadigimi itiraf
etmeliyim. Cok sukur boyle bir sey yasanmadi.

Dolmabahce den Bozcaada ya dogru hareket ettik. Ilk olarak hiz kadranini
fotografladim. Bunu 127 km hizla giderken yapmak cok kolay degil.
Kimseye tavsiye etmiyorum. Yanimdan belediye otobusleri geciyordu. Orada
tikis tikis seyahat edenleri gorunce agladim. Ama onlar guluyordu. Iki
gun sonra tekrardan aramiza doneceksin bakislariyla beni suzduler.
Yaptiklari hos degildi.

Yolda V40 in Adaptive Cruise Control sistemini test ettim. Ondeki araca
gore hizi ayarlayan bir sistem bu. Yokus yukari ya da asagi fark
etmiyor, ondeki aracla aranizda sizin belirlediginiz mesafeyi koruyacak
sekilde ilerliyor araba. Gaza ya da frene kendi basiyor. Buyuk kolaylik
seklinde degerlendirilebilir ama sofor karizmasi dedigimiz olgu yara
aliyor. Yaa cruise control olduktan sonra ben de surerim seklinde insani
yaralayan ifadelere maruz kaliyorsunuz.

Bir de dalginlikla seridinizi asarsaniz direksiyon titriyor ve sizi
gerisin geri seridinize donduruyor. Bunu da 2013 yilina geldigimiz
bugunlerde bir insan haklari ihlali ve kisi iradesine saygisizlik olarak
degerlendirdim. Trafigin emniyeti acisindan dogru olabilir fakat ozgur
irade yerlerde. 1789 Fransiz Ihtilalinin kazanimlarini birer birer
kaybettigimiz hissine kapildigimi soylemeliyim. Elbette bu ozelligi
kapatabildiginizi veya sinyal verdiginiz zaman devre disi kaldigini
belirtmek lazim.

Sorunsuz bir sekilde yola devam ediyorduk. Canakkele ye dogru cesitli
ilcelerin ve kasabalarin icinden gectik. Burada etraftaki tabelalara
bakinca bir gercegi fark ettim. Istanbul dan uzaklastikca dukkan
isimlerinde bir ozensizlik, bir vurdumduymazlik goze carpiyor. Mistik
Bufe, Ejder Pansiyon, Cogumlu Solaryum bunlardan sadece birkaci.
Ozellikle Ejder Pansiyon da durup hangi kafayla boyle bir ismi
sectiklerini ve neden hala batmadiklarini sorasim geldi. Fakat yolumuz
uzundu.

Gelibolu da arabali vapura binip karsiya gectik. Oradan Bozcaada ya bizi
goturecek vapura binmek uzere Geyikli ye dogru yola ciktik. Yol uzerinde
mola yerimiz Manzara Restaurant ti. Adindan da anlasilacagi gibi
muhtesem bir manzarasi vardi. Ama inanir misiniz bir kere bile donup
bakmadim, cunku yemek daha onemliydi. Manzara her yerde vardi.

Yolda, kirmizi i$iklarda, benzincilerde, vapurda hep ilgi odagiydik.
Unlu biri oldugum icin ilgiden $ikilmamayi ogrenmeliydim. Fakat sorular
genelde kac beygir, fiyati ne kadar minvalinde olunca hayal kirikligina
ugradim. Daha yeni piyasaya cikmis bir arabanin benden cok ilgi gormesi
uzucuydu. Arabayi suren ben oldugum icin bana da hayranlikla
bakiyorlardi. Ayagimizi yerden kesiyo iste turunde cevaplarla tevazumu
ve efendiligimi gosterince bana bir kez daha hayran kaldilar.

BOZCAADA

Bozcaada ya vardigimizda aksam olmustu. Hemen otele yerlesip bizi
bekleyen yemek masasina kavusmak icin Cabali Balikcisina gittik. Harika
bir ortamda, adaya ozgu yemeklerle birlikte leziz bir balik ziyafeti
cektik. Yemek yerken baliklarin nasil olup da bin yillardir ayni ucuz
numarayi yiyip oltaya geldiklerini sorguladim. Bu konuda kendilerini
birazcik olsun gelistirseler su an masada kizarmis halde olmazlardi.

Ertesi gun guzel bir kahvaltinin ardindan kisa bir Bozcaada turuyla
adadaki uzum baglarini, plajlari ve yel degirmenlerini gorme sansimiz
oldu. Uzum baglari neyse de o yel degirmenleri bana cok ise yariyormus
gibi gelmedi. Sanki Biz de ulke ekonomisine katkida bulunuyoruz, bos
durmuyoruz dercesine yapilmislardi. Cok uzerlerine gitmedim.

Sonunda kisa sure kaldigimiz ve bir daha gelme istegi uyandiran bu
adadan gitme vaktimiz geldi. Esyalarimi toplarken otelin duvarlarina son
kez baktim. Zorla duygusallasmaya calistim ama beceremedim.

Donus yolu gidise nazaran biraz daha agir tempoda gecti. Saatlerce araba
kullanmis olmaktan mutevellit kendimi tir soforlerinde gorulen birtakim
tuhaf hareketleri yaparken buldum. Arabadan inip bacaklari ayirarak
hafif kambur yurumek, ileride cevirme var selektorleri yapmak, arabesk
dinlemek bunlardan birkaciydi.

Takip aracinda bize eslik eden Volvo yetkilisi Serdar dan telsiz
vasitasiyla V40 in bir ozelligini daha ogrendim. Dunyada ilk defa
kaputta hava yastigi teknolojisi de V40 ta kullanilmis. Allah
gostermesin bir yayaya carpma durumunda kaputtaki hava yastigi devreye
girip yayanin kazayi en az zararla atlatmasini sagliyormus. Serdar a
Iste simdi gonul rahatligiyla birkac yayaya carpabilirim, tamam dedim.
Bunu yapmamak daha uygun olur, tamam dedi. Bu bir test surusu ve bunu
denemek icin can atiyorum, tamam diye usteledim. Ic cekti ve Lutfen saga
ceker misin, tamam dedi. Saga cektim, bana kendince hakli sebeplerle
bunu test etmememizin herkesin hayrina olacagi konusunda kafa sisiren
bir nutuk atti. Gonulsuzce kabul ettim.

Gerek kaputta hava yastigi teknolojisi gerekse aractaki sensorlerin iki
kollu ve iki bacakli bir siluet algiladiginda devreye giren alarm ve
otomatik fren sistemi yillar boyu severek yaptigimiz bir gelenegin
tarihe karismasi anlamina geliyordu: Arkadasin uzerine araba surmek. Bir
gelenegin daha yok olusunu gozyaslari icinde fark ettim.

Sonuc olarak:

Rampayi 6. Viteste 165 km hizla cikma keyfini yasadim.

Havas Engage Istanbul en ufak ayrintiya kadar bizimle ilgilendi. Son
baktigimda takip aracinda Yusuf bana corap oruyordu.

Belediye otobuslerine bir daha binmek istemiyorum.

V40 in iki gunde test edilemeyegini ogrendim. En az 5 yil kullanmak
gerekiyor.

Istanbul a yaklastigimizda arabayi biraz daha kullanmak icin Nisantasi
ndaki partiye Kars uzerinden gitmeyi teklif ettim. Bunun biraz zaman
alacagi ve daha kestirmeden gidersek vaktinde yetisecegimiz soylendi.

V40 tan ayrilirken son kez donup baktim. Bir daha benim gibi sofor
bulamayacaksin, biliyorsun degil mi? dedim. Sarildik.

http://beyinsizadam.net/turkiyede-bilim-neden-ilerlemiyor/
lukasal...@gmail.com

Grup eposta komutlari ve adresleri      :
Gruba mesaj gondermek icin      :       ozgur_gun...@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin    :       ozgur_gundem-subscr...@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin   :       ozgur_gundem-unsubscr...@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin     :       ozgur_gundem-ow...@yahoogroups.com
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz     :
http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo