Bones,

El dj 24 de 02 de 2011 a les 16:23 +0100, en/na Albert Homs i Gall va
escriure:
> [...]
> via guifi (i prescindir de les nostres adsl's). Tenim pensat posar
> alguns serveis "privats" i altres de públics, (ftp, proxy per a
> substituir el que es perdrà...).
> El que no hem aclarit encara és com organitzarem "socialment" aquest
> tinglado i per això penso que els de la EXO ens podeu ajudar. Jo hi
> veig dos possibilitats "extremes" i totes les opcions entre les dues.
> Un extrem és la constitució d'una associació que sigui qui ho faci tot
> i l'altre extrem seria que l'amo del node llogués l'accés al seu nom i

Crec que el més fàcil és:
- creeu una associació (que això sí que es fàcil de fer)
- que sigui l'associació qui pagui la factura de la fibra i els socis de
l'associació seran els que tindran accés a aquesta sortida a Internet
- es posa un proxy/VPN/el-que-sigui per fer el control d'accés

Així de pas també podeu pensar les quotes a l'alça, per exemple: si sou
uns 10 i la fibra val 50€ al mes, cobreu 10€ per persona (10x10 = 100€)
i així, o bé revertiu els beneficis en millorar la xarxa, o els deixeu
de coixí per quan fallin coses, etc etc

Així els associats tenen una bona sortida a Internet i a més saben que
si pass alguna cosa a la infraestructura d'accés a aquesta hi ha calaix
(i fins i tot routers preparats) per fer el canvi ràpid.

D'aquesta manera fins i tot algú pot pensar en muntar serveis estil
Gaufix :)

SAX!

Gil Forcada

bloc: http://gil.badall.net