Assalamualaikum......

Lucu juga ye cerita yang you paparkan disini. Tapi rasanya banyak pengajaran
yang boleh didapati dari cerita-cerita tersebut.

Apa yang masih saya ingat hingga kehari ini ialah nasihat ibu sewaktu saya mula
menjadi isteri.

1. Jangan lupakan Allah dan kita orang islam
2. Jaga tempat tidur suami,
3. Jaga makan minum suami,
4. Jaga diri
6. Jaga hati suami.

Tak lupa ibu menghadiahkan lesung batu, walaupun tak mahal harganya. Kata ibu
anggaplah lesung batu tu seperti kamu berdua. Tolong menolong antara satu sama
lain.

Sekiranya berlaku perbalahan/pergaduhan seorang lagi hendaklah mendiamkan diri
jangan dicurah minyak pada api yang sedang membakar, nanti bertambah teruk
maraknya. Seeloknya selepas 3 atau 4 hari baharulah diceritakan sebab atau
mengapa kita tak setuju dengan suami/  isteri kita kerana pada waktu itu
kemarahan kita telah reda.
Itulah yang saya amalkan sehingga sekarang. Saya amat bersyukur kerana ibu sudi
menasihatkan saya dan rumah tangga yang saya bina masih kekal hingga kehari ini.
Saya amat menyayangi suami saya kerana dia lah pendorong saya selama ini.

Salam
Noriza

begin:vcard
n:;