> Amat bersetuju dengan encik Osman..
>
> Encik Abdul Rahman Al-Wahabi nampak sangat tak pernah baca sejarah
> kedatangan Islam ke Tanah Melayu... main tembak saja.
>
> Baca Kitab Tarikh Fatahni lebeh kurang 450 tahun..oleh Ulama Melayu yang
> terkenal.

Sedara,

    Lain kali baca betul2 tulisan saya.  Puak2 sufi ini bertanggungjawab membawa
ISlam ke RANTAU KITA dan bukannya specifik kepada tanah melayu. Itulah maksud
tulisan saya.

> EN. Abdul Rahman Al-Wahabi/Salafi you are FULL OF SHIT!!

It takes one to know one.

Sekiranya betul Islam dibawa oleh pedagang2, apa buktinya????. Bagaimanakah
pedagang yang sibuk berdagang boleh pergi ke CERUK2 rantau Asia Tenggara untuk
menyebarkan Islam????.
Juga, bagaimanakah pedagang2 MAMPU untuk mengajar Islam secara mendalam
sedangkan
mereka hanya singgah secara SEBENTAR sahaja di kawasan tanah melayu.

Hakikatnya, usaha berdakwah kepada sesuatu kaum memerlukan KOMITMEN yang FULL
TIME dan ianya TIDAK LOGIK mampu dilakukan oleh para PEDAGANG.  Di sini kita
nampak betapa TIDAK LOGIKNYA pendapat ini.

Mereka berubah kerana tertarik dengan ISLAM.  Oleh kerana SUFI ini campuran
HINDU/ISLAM maka amatlah SESUAI SEKALI kaedah sufi di dalam menerangkan ISlam
kepada rakyat rantau asia.

Nampak sangat tak tahu sejarah Acheh.  Sheikh Nuruddin Ar Raniri adalah antara
MUFTI ACHEH yang TERKENAL kerana PENGARUH beliau yang sangat besar sehingga
SULTAN ACHEH sendiri pun mejadikan beliau sebagai PENASIHAT UTAMA kepada Sultan
Acheh/

Beliau telah menghukum MURTAD terhadap pengikut2 ajaran WEHDATUL WUJUD di masa
fahaman ini sangat luas dipercayai oleh rantau melayu.  Di rantau ini fahaman
WEHDATUL WUJUD mengambil bentuk yang dipanggil AJARAN MARTABAT TUJUH yang
mepercayai bahawa MANUSIA BOLEH BERSATU DENGAN TUHAN.  Sheikh Nurruddin telah
berjaya MEMBERSIHKAN ACHEH dari fahaman SYIRIK dan SESAT Wehdatul Wujud yang
berasal dari LA"NATULLAH MUHIDDIN IBNU ARABI.  Dan mereka2 yang menganut fahaman
ini dihukum PANCUNG sepertimana hukuman HUDUD ke atas mereka yang MURTAD.
Oleh sebab itulah ACHEH adalah WILYAHA YANG TERAKHIR dijajah oleh Belanda kerana
akidah mereka adalah yang TERBERSIH dari syirik dan kuffur.

Itupun kerana Belanda menggunakan SHNUCK HADRONJE untuk menyebarkan FAHAMAN SUFI
dengan mempopularkan kalimat "JIHAD NAFSU ADALAH JIHAD YANG TERBESAR".

Di Acheh sekarang ini dipenuhi oleh pesantren2 yang menjadi WAIRSAN kepada
peninggalan Shnuck Hadronje.  Pesantren2 ini kebanyakannya menjadi SUMBER
KELEMAHAN umat Islam Acheh.

Walaubagaimanapun BUKAN SEMUA pesantren mengikuti JALAN TARIQAT kerana jalan
Tariqat HANYA MEMBUNUH SEMANGAT JIHAD seperti yang berlaku di Baghdad satu masa
dahulu. Sekarang ini Husni Mubarak sedang mengembangkan AJARAN SUFI di Mesir
untuk melemahkan pegangan umat islam Mesir terhadap Islam yang syumul dan juga
untuk membunuh semangat Jihad.

Ini menampakkan sangat betapa JAHILNYA OSman dengan hakikat gerakan Islam di
Rantau Asia Tenggara.  Bukti pertama ialah Hashim Selamat adalah lulusan
Universiti Ummul Qura, Madinah.
Beliau juga mendapat sokongan dari KESEMUA KUMPULAN JIHAD yang dianggap sebagai
SALAFI/WAHABI.

Hanya orang2 yang jahil sahaja yang tidak tahu.

JUga, MANA ADA KUMPULAN SUFI YANG MEMPERJUANGKAN ISLAM zaman ini.
Semua kumpulan sufi yang saya tahu MENYOKONG SEKULARISMA/REGIM DIKTATOR/KUFFAR
i.e. Gus Dur dan Nahdatul Ulama di Indonesia, Kabbani di Amerika, bekas Mufti
Chehchen yang menyokong PEMBUNUHAN UMAT ISLAM CHEHCEN oleh KUFFAR RUSIA,
kumpulan2 Sufi di Mesir, Syria, Jordan, Sudan dsbnya.

Di negeri2 yang SUBUR DENGAN JIHAD seperti Palestin, Al Jazair, Afghanistan
dsbnya kumpulan2 Sufi sudah menjadi TIDAK RELEVEN kerana doktrin Sufi HANYA
MEMBUNUH SEMANGAT serta KEFAHAMAN tentang JIHAD.

Betullllll.  Saya ada bukti.