>tiada harapan ka ada harapan ka yg pastinya ALLAH akan hancurkan kebathilan
>
>Sudah la tuuuuuu

Memangla Allah akan hancurkan kebatilan. Tapi takkan Allah hancurkan macam
tu aja. Kan dalam rukun iman ada qada dan qadar. Ada sebab dan musabab. Jadi
Allah bagi agama Islam dan akal kepada manusia supaya dengan mengikut Islam
manusia akan selamat. Tak gitu.

>Tak guna nak bergaduh!!!
>Yg penting nya umat Islam dah makin lama makin rosak
>Jgn kita ingat undang-undang boleh didik manusia
>jgn kita ingat sekolah agama boleh didik manusia ( budak sekolah agama pun
>masuk black metal )

Sapa nak gaduh? Sama-sama kita nasihat menasihati. Hang tak leh buat
judgement macam tu. Budak sekolah agama masuk black metal. 2 benda yang
berlainan. Budak sekolah agama ialah budak yang bersekolah dan belajar
agama. Jadi tahap pemikiran dan pemahaman mereka tentang agama adalah lebih
tinggi berbanding dengan budak bukan sekolah agama.
Memang masuk black metal tu salah, tapi kalau tak belajar agama dan masuk
black metal akan jadi 2 kesalahan. Mana yang lebih baik? 1 kesalahan atau 2
kesalahan? Sudah semestinya 1 kesalahan lebih baik dari 2 kesalahan, dan
tiada kesalahan adalah yang terbaik. Tapi macam mana nak jadikan supaya
tiada kesalahan jika tak nak ikut Islam?

>jgn kita ingat kita negeri islam negara islam ka kita boleh kawal manusia,
>rakyat tetap rosak
>makin banyak sumbang mahram
>makin byk kes khalwat
>makin banyak kes rogol
>apa yg kita buat? dok bergaduh dlm net ni
>satu pekdah apa tak dpt!!!
>satu pengajaran apa kita tak dpt

Bang, kita boleh kawal manusia dengan Islam. Jangan duk terlepas cakap.
Islam itu sempurna dan kamu akan selamat jika ikut Islam. Ni jaminan yang
Allah beri, bukan manusia yang beri. Masih lagi tak nak terima. Heran betul
aku.....Ikutlah ISLAM....cuba dulu baru tau. Ni belum cuba dah melalut kata
tu la ni la....cuba dulu.

> [...]

>itu satu contoh yg nyata sebab depa duit banyak
>kat kelantan, kedai arak dah tak dak tapi aku tgk depa sanggup pi keluar
>kelantan pi tonggang arak carlsberg kat kedai cina
>kedai ekor dah lama tak dak kat kelantan tapi aku tgk, bersepah org pi luaq
>kelantan pi beli nomboq ekoq!!!
>tempat maksiat dah lama tak dak kat kelantan tapi aku tgk ramai org pi
>golok
>nak langgan pelacur
>apa hangpa ingat cina bukak kedai arak tu utk org islam ka?
>tapi kalau org islam pi beli arak kedai depa, depa nak sekat ka?

Memang la...bila dah tak dibenarkan maksiat dalam negeri, mereka akan gi
buat tempat lain. Apa yang kita nak ialah negeri dan negara kita selamat.
Soal gi buat tempat lain tu soal depa. Iman bukan boleh diberi oleh sesiapa,
hanya Allah yang menentukan. At least kita dah cegah dari berlaku.
Cukup la setakat ni. Aku nak buat benda lain pulak.

TQ