El Dijous 12 Gener 2006 14:03, Benjamí Villoslada va escriure:
> Doncs això mateix.  Si fos advocat tampoc defensaria segons qui encara que
> em jugués el plat a taula.  Ja trobaria una altre feina.

Ètica.

No es tracta de dir quin és millor o pitjor qualitativament (windows és
millor/pitjor que linux). Es tracta de veure quin t'ofereix més llibertat. Si
Linux fos tancat i Windows lliure, la millor opció seria Windows (encara que
petés)
Us explicaré un cas molt recent. Un possible client recent és actualment
client del Centre de Càlcul de Sabadell (CCS). Em demana assessorament per
assegurar-se que si la seva màquina actual fallés podria conservar i posar la
seva informació en una altra màquina. Actualment la seva màquina funciona en
Windows NT 4 i ell coneix perfectament la meva inclinació vers el món Linux.
El cas és que el CCS li demana, per canviar de màquina (un altre PC amb
Windows, però nou) més de 6.000€. Aquí vaig aprofitar per explicar-li què era
Linux i què significava: llibertat. Aquella informació tan vital per a ell,
fruit d'anys de feina i que no es paga amb diners, no és seva. O bé, tal com
ell mateix va reconèixer, la seva informació està "segrestada" pel CCS. O
sigui que si a la màquina actual li falla el disc, recuperar les còpies en un
disc nou li costarà 6.000€. Qui és el radical, aquí?
Utilitzar un format com el DOC significa tenir la teva informació segrestada;
està en mans d'una corporació que decidirà si en un futur tu, el propietari
legítim de la teva informació, hi podràs accedir sense pagar.
Quan el Benjamí ha obert aquest debat no criticava el fet d'anunciar una
oferta de feina a la que ell no hi ha pogut accedir (estic segur que ni tan
sòls la necessita, el Benjamí ;) ) sinó que ha aprofitat el fet per comunicar
que "qui no tingui word, no podrà accedir a aquesta feina". I això sí és
criticable, i no el fet d'anunciar la feina en sí, que segur que el Pere
Urbión ho ha fet de bona fe i és una acció lloable.

No sé si se m'ha entès... :P
--
Salut!
Josep Sort