Perdoneu, però em sembla que la confusió és molt gran en aquest aspecte. El
dret a l'autodeterminació dels pobles és un dret fonamental adquirit només
pel fet de ser poble.

No fa falta que hi hagi cap tipus de constitució enlloc que ens doni aquest
dret, perquè és un dret inalienable al fet de ser poble.

Justament el fet de creure necessari que aquest dret aparegui en la legislació
de l'estat implica la cesió de sobirania. Jo no necessito que el meu
contracte de treball indiqui que puc marxar d'on treballo quan vulgui. És un
dret inalienable a la meva condició d'home lliure. Com que soc i em considero
un home lliure marxaré de la feina quan vulgui. Si cregues necessari que el
contracte em donés permís explicit per marxar estaria acceptant que soc un
esclau.

De la mateixa manera, la constitució no té perquè reconeixer el dret dels
pobles a autodeterminar-se, perquè és un dret adquirit per l'únic fet de ser
pobles. La sobirania és del poble, per molt que la constitució digui el que
vulgui.

Edu

A Dissabte 24 Abril 2004 21:04, [EMAIL PROTECTED] va escriure: