Hola,

Guillem, res de mal rotllo, per descomptat. Quan vaig dir “de
bon rotllo” us estava fent l’ullet, i la pregunta sobre la
conciència anava carregada d’aquella fina ironia tan típica del
humor anglès. Comprenc que a través d’un text  resulti  molt
difícil llegir entre línies quan no es coneix la persona que l’ha
escrit. Temps al temps.

Pere, tot i que les persones no som ningú per jutjar sí que
podem fer les nostres valoracions, i per això  m’alegro que
consideris les meves intervencions com a correctes, ja que és
aquesta la meva intenció, ser correcte i respectuós. Amagar-se
a l’anonimat que proporciona el món virtual ho considero un
acte d’allò més cobard, i és per això que els meus missatges
tenen l’obligació de mostrar les mateixes formes que en una
conversació cara a cara. Evidenment, aquella persona que en
viu i en directe se l’hi en fot qui té davant aquí no canviarà pas
la seva actitut.

Entrant en el tema que ens ocupa, veig que se m’acumula la
feina, però és que aquests dies que fa més bon temps
prefereixo està fora de casa que no pas davant de l’ordinador.
Heu introduït un nou tema segurament sense saber-ho: els
omg han introduït un nou concepte en la millora genètica, i
això em crea un gran problema, ja que no sé si seré capaç
d’explicar com cal les diferències.

Entre tots dos comenteu els següents casos: Races de porcs i
pollastres superseleccionats, les nectarines, selecció de llavors,
el supertoro que té tot un harem de vaques per ell solet. A la
llista puc afegir els centenars o milers de noves espècies de
plantes ornamentals híbrides amb flors de colors i formes
diferents (penseu en les roses), i els xinesos fa centenars
d’anys que van aprendre a modificar els colors i les aletes dels
seus peixos ornamentals d’aigua freda. Bé, doncs res d’això és
un organisme modificat genèticament, ni tan sols la nectarina.

Els mètodes convencionals utilitzats per a la millora genètica
han estat els creuaments i la selecció, complementats en
ocasions amb tècniques citogenètiques (estudi dels
cromosomes i les enfermetats relacionades) i de mutagènesis
artificial (utilització de la radiació o determinats productes
químics per provocar una mutació genètica).

Un omg és un ésser viu completament nou, i té la característica
que mai es podria crear per si sol en el medi natural, només
pot ser creat a un laboratori. I és un ésser nou perque el seu
genoma és diferent del de l’individu primari. Per explicar-ho
millor, no és el mateix vacunar a un nounat amb la intenció
que no enmalalteixi de determinades enfermetats que introduir
a l’embrió la cadena genètica de diferents virus i bacteris amb
la mateixa intenció. Això últim seria un humà modificat
genèticament.

De moment ho deixo aqui. Salutacions.
Josep Maria Puig

>Sobretot, mal rotllo...NO!!!!
>Jo poder m'he posat una mica insistent, pero és que ho veig
cada dia:
>- Tu de que treballes? Això és lo dels nºE que son tant
dolents no?
>I esclar quan veig afirmacions de segons quin tipus
m'accelero.
>Josep Mª, ja estic amb tu quan dius "més evident la dificultat
que tenim les persones per obtenir
>una informació veraç sobre els aliments que consumim,",
>estic totalment d'acord amb tu! I és per això que llistes
d'aquestes que corren fan mal i confonen.
>Quan em refereixo a que menges més aliments geneticament
modificats dels que et penses, em refereixo a lo que ha dit en
Pere, les races de porcs estan super seleccionades, les de
pollastres també, qui no ha menjat mai una nectarina.... com
diu en jordi poder son modificacions "més natural", pero al fi i
al cap modificacions!
>I sobretot mal rotllo cap!
>--

correctisim (tot i que jo no soc

aquí on es pot referir quant diu

genètica, com en tots els camps
mes que pugui ser perjudicial. No
mes ..... "natural"?). Ara, ja no es
s'inseminaven amb aquell brau "seleccionat".
mes o menys. Ara estem en

Quasi tot es qüestionable,