Hola Pere,

A veure, la meva filla s'en va de Erasmus a Holanda (Eindoven) durant 4 mesos des de Setembre. Hi ha algú a la llista amb experiència.

Jo tinc l'experiència d'un fill d'Erasmus a Brest (la Bretanya francesa)

- Calés. Millor obrir un compte allà i fer una transferència? (anar traient el que faci falta). O .... treure diners amb la Visa? a mi em sembla la primera perquè la segona cobraran interessos, no? (es que no la faig servir).

El meu fill va obrir un compte a una entitat bancària francesa. Vam fer una transferència de calers al compte i ell anava traient a mesura que necessitava. Al ser estudiant li van donar una targeta, però no de crèdit sinó que li anava directament a la targeta, amb la que feia les compres (super, gasolina -se'n va emportar el cotxe perquè tenia la facultat allunyada de Brest, etc.) i així no havia de portar gaire diners al damunt.

- Telefonia: Tenim Moviestar contracte Familiar. Però ... es millor contractar allà, també, un telèfon en una companyia holandesa i amb prepagament? No mes es per emergències. Pel fix, recomaneu aquell contracte de País 30? o com es digui.

Crec que una bona opció és l'abonament. Hi ha diverses versions:
1.- Internacional 15 : només per trucar a un telèfon fix.
2.- Europa 15 Fixe-Mòbil : et permet trucar cada dia 15 minuts tant a línies fixes com mòbils.
Si vas a la web de Telefònica (http://www.telefonica.es/tol/planes_descuento_hogar.html) trobaràs les diverses opcions, els preus i les condicions).
Si ella s'emporta el telèfon mòbil sempre pot trucar en cas d'emergència. Ara hi ha això que en diuen: Europa en contacto (http://www.movistar.com/plus/servicios/internacionales/europa-contacto.htm), no sé si et pot ser útil.
Pel que comentes de comprar un telèfon de prepagament a una companyia holandesa, desconec com va (no ho vàrem fer servir).

- Sanitat: Val la targeta sanitària d'aquí?

Heu de demanar l'equivalent a l'E-111 (em penso que pels estudiants és l'E-128) a la Seguretat Social. De tota manera em sembla haver sentit a dir que ho canviaven per una targeta.

En fi, si algú sap alguna cosa, s'agrairan tots el comentaris.

Un únic comentari: s'ho passarà molt i molt bé...

Apa, no sé si t'he ajudat massa, però espero que si...

Mercè