> A veure, la meva filla s'en va de Erasmus a Holanda (Eindoven) durant 4 mesos des de
> Setembre. Hi ha algà a la llista amb experiÃncia. M'interessa:
Jo vaig anar d'Erasmus deu fer uns tres anys a Anglaterra

> - CalÃs. Millor obrir un compte allà i fer una transferÃncia? (anar traient el
> que faci
> falta). O .... treure diners amb la Visa? a mi em sembla la primera perquà la segona
> cobraran interessos, no? (es que no la faig servir).
Depen :-)

Jo vaig obrir un compte i transfarÃncia just al principi. Perà com tot
tà alguns inconvenients i tambà aventatges
Aventatges, amb el compte et donen targeta de debit, per tant, et pots
moure per allà molt tranquil per comprar en botigues, bitllets de
tren/metro, o pel que faci falta. I tinguent en metalic el mateix que
tindries aquÃ.
Inconvenients, les comisions per transferÃncies internacionals no son
gens despreciables, i tot sovint el mateix caixer d'aquà no la sap
calcular, amb la qual cosa quan fas la transferÃncia de posem el cas
1000â per l'habitaciÃ, allà acaben arrivant-ne menys, aleshores us ha
d'avisar de que falten dineros...  perà vaja, no Ãs res que amb una
mica de previsià (o de marge en les transferÃncies) no es pogui
solucionar. I l'altra inconvenient Ãs just al principi, ja que entre
obrir el compte (alguns llocs fins que no tens la matricula ja feta no
el pots obrir, a altres amb la credencial erasmus n'hi ha prou) i que
la transferÃncia arrivi passen uns quants dies, i per tant, al
principi has de portar dineros per pagar les coses inicials,
(associacià d'estudiants, habitaciÃ.....).
Els que anaven amb la Visa, sempre que treien de caixer treien com a
mÃnim, el mÃnim pq. sortis a compte la comisiÃ. Ãs a dir, per cada (no
recordo els marges) 100 â en cobren 5 de comisiÃ, perà hi ha comisiÃ
mÃnim de 15â, per tant sempre treien 300â.
Problema: sempre has d'anar treien els diners a tongades,
Aventatge, si vols llogar un cotxe si no tens una Visa de credit no pots :_)

La diferÃncia principal son les comisions, perà aixà varia de banc a
banc... aixà que a preguntar :-)
I hi ha bancs i caixes d'aquà que tambà tenen seu a l'estranger, perÃ
no sà si hi ha cap aventatge.

Ah, i sempre pot buscar una feineta per allà per guanyar quatre duros
per les seves coses. En els campus universitaris sempre hi ha borses
de treball

> - Telefonia: Tenim Moviestar contracte Familiar. Perà ... es millor contractar
> allÃ,
> tambÃ, un telÃfon en una companyia holandesa i amb prepagament? Nomes es per
> emergÃncies.
> Pel fix, recomaneu aquell contracte de PaÃs 30? o com es digui.

Si realment nomÃs voleu el telefon per emergencies (cosa que dubto :-D
) casi que amb el mail i que ella compri una targeta prepagament (per
trucar des de cabina) i us truqui de tant en tant ja farieu.
Depenent de on estigui allotjada potser que tingui telefon fix a
l'habitaciÃ, per si la voleu localitzar de seguida.
Perà la majoria de gent anava amb europa-15 o un de similar d'alguna
competÃncia que enlloc de ser 15 minuts al dia, eren 5 hores al mes a
administrar com volguessis (bastant mÃs comode). Com sempre suposo que
el negoci no son el 15 minuts al dia, sinà amb els minutets que cada
dia et passes i que cobren a preu d'or :-D

> - Sanitat: Val la targeta sanitÃria d'aquÃ?
Cada pais Ãs diferent, l'oficina de relacions internacionals de la
seva universitat l'hi hauria de dir si ha d'omplir algun formulari, ja
que depen del pais i de la durada de l'estada (E-111 o similar)

> Fins ara, a veure si tinc sort.
Segur que si :-)

Ah, si la filla Ãs bastant "nerviosa", el millor Ãs que tingueu tot el
tema de l'allotjament ja solucionat en alguna residÃncia o similar. Si
l'hi agrada l'aventura aleshores que vagi els primers dies en alberg i
que busqui pisos d'estudiants, perà l'hi ha d'agradar l'aventura :--)

I si pot, que els primers dies defugi una mica la resta d'erasmus
espayols o catalans, ja que sinà nomÃs parlarà amb gent de granada,
ciudad real o banyoles .... :-D

I segur que s'ho passarà mooolt i mooolt bà

Si tens qualsevol dubte, torna a preguntar :-)

* Ermengol *