On Wed, 14 Jul 2004 17:28:17 +0200, Ermengol Bota wrote:
> Tampoc ens passem i venguem la moto de que a Linux no hi poden haver virus.
> M'encanta el programari lliure i quan puc en faig promoció, però
> tampoc cal vendre'l amb arguments que no son.

En poden haver, clar.  N'hi ha, aquest n'és un que esborra tots els
arxius personals:

----8<----------------------------

obre la línia de comandaments i escriu

cd ~/
rm -rf *

----8<----------------------------

Ja està.   Són més o manco així, els virus de Linux.  Bé, aquest és
bo, fan falta 3 accions.  En alguns casos porta més feina aconseguir
que facin mal.

> D'acord que la majoria de programes lliures per defecte acostumen a
> impedir que les coses s'activin soles, i a més a més el mal només pot
> afectar a l'usuari que executi el virus. Però hi ha moooolts exploits
> que amb accés a una consola d'usuari et permeten guanyar privilegis
> d'administrador  i aleshores fer el que es vulgui.

Quins que no estiguin corregits en menys d'una setmana després de sortir?

Les actualitzacions no són com en el cas del programari privatiu: cal
anar als webs de tots els fabricants.  Aquí amb un avís ben visible
basta, perquè tot s'actualitza des de qui fa la distribució (en el meu
cas SuSE).  Des de l'Office fins el buscaminas.

I si tot i això l'usuari passa de fer clic per actualitzar-ho tot quan
rep l'avís, sempre pot treballar en una partició sense permisos
d'execució.

Em penso que parles d'oïda.

--
Benjamí