On Fri, 16 Jul 2004 22:49:30 +0200, TAS wrote:

> Cal que posem les coses al seu lloc. Dius que es cometre una ilegalitat
> innecesaria (com copiar als examens o conduir massa rapid ).

No es pot simplificar tant.  No és el mateix conduir a 140 enmig dels
Monegros, sense trànsit, que per la Diagonal --amb un cotxe de 4 mt
del segle XXI, diguéssim.

Què comporta cometre il·legalitats amb programari privatiu?  Que tot
el coneixement de la humanitat abans es codificava amb llenguatge
verbal damunt paper usant tinta, i ara usant programes i arxius
carregats de privacions.

Després de milers d'anys ve el darrer, el de l'eina informàtica, i et
diu quan, com on pots treballar, amb qui ho pots compartir amb ell.
Si resulta i necessites funcionalitats especials --com traducció al
català-- cal esperar a que t'ho concedeixin, ningú altre ho pot fer.
No podras compartir les teves feines si el receptor no és client de la
mateixa empresa.  T'estan privant de quelcom social tant bàsic com és
el compartir coneixement, això que sempre s'havia fet amb paper i
tinta. Qualsevol suggeriment que facis per millorar el programa, fer
més fàcil la teva feina, passarà a ser propietat de qui el fa i si ho
vols l'hauras de comprar.

El programari privatiu és un mal social.

Mira el que vulguis, al teu voltant.  D'absolutament tot podras
escollir entre almanco 6 marques.  Si beus una Coca Cola el teu cos no
esdevindrà incompatible amb la resta de coles del mercat.

Per tot plegat a un altre missatge dic que delinquir amb llicències de
programari privatiu és fer el colló --tant com copiar als exàmens.
Per les privacions que explicava, ara afegeixo que és un perjudici
social.  Còrrer massa amb el cotxe és diferent, pot significar matar.

> Hi ha moltes
> coses ilegals, pero tambe s'ha de valorar el mal que fan i qui en son els
> responsables de debo. Sembla que la gent s'esgarrifa mes de pensar en fer el
> "pirata" , que no pas de conduir un cotxe amb un infant a dins sense
> cordar...

Tu ho has dit: "pirata".  Un pirata és algú que ataca naus i sovint
mata les víctimes.   La indústria del programari privatiu usa la
paraula pirata de forma incorrecte i desmesurada amb objectius
interesats molt evidents (els que apuntes).

Jo només he parlat de delinquir amb llicències de programari privatiu.

--
Benjamí
http://bitassa.com

.