Per cuina catalana de qualitat i sense caure en els preus de l'Agut d'Avinyó
pots anar al Pitarra, està al carrer Avinyó prop del carrer Ample, cuina
catalana, de qualitat, cambrers catalans i molt correctes, preus mitjos,
menú al migdia, tovallons de roba i no els fastigosos de paper, bons
postres, decoració amb pintures i rellotges antics, tenen alguns reservats
per dinars i sopars en grup... vaja no tinc comissió :) però  te'l recomano,
jo hi vaig anar fa més de 20 anys el primer cop (en Pitarra hi anava fes
contes amb els anys que deu portar obert) i molt sovint travesso mitja
Barcelona tant sols per anar a fer un dinar.

Una altra possibilitat és la Fonda Espanya, en aquest cas els qualificatius
són semblants però el servei ja no és tant bó (sudamericans que no tenien
l'ofici), està al carrer Sant Pau, ja no tant aprop de Via Laietana i la
cuina malgrat ser de base catalana té añgunes "importacions" poc reixides,
el millor és el lloc, un menjador modernista que et quedes bocabadat, amb
rajoles i una sala al fons que val la pena visitar encara que sigui com
turista, és un dels interiors modernistes més impressionants que conec,
l'artesonat únic (ves en compte que el restaurant té dues sales, la primera
tot venint de la Rambla és petita però té una llar de foc modernista de
pedra impressionant, la bonica és la segona i una tercera que en realitat és
continuació de la segona)

De totes maneres per menjar millor el Pitarra

Bona cuina!

Xavier Andreu