Observo amb curiositat que els catalans estem força alienats en el que és el nostre referent mental del món.
M'explico: La meva pàtria va de Salses a Guardamar i de Fraga a l'Alguer aproximadament. Al nord hi tenim Occitània i França. Al sud Espanya i Àfrica. A l'oest Espanya, el País Basc, Galícia i Portugal. A l'est Itàlia. Això és més o menys a l'engròs.
Quan parlo del meu país, si vaig al nord és la part del Pirineu i encara més amunt. Al sud estic parlant del País Valencià. A l'oest és la Franja i les terres de Ponent. A l'est hi ha les Illes.
Quan vosaltres dieu: "me'n vaig al nord", jo hi trobo a faltar quelcom. Per mi anar al nord, sense més, és anar al nord del meu país, o sigui, Pirineu i Catalunya Nord. Els llocs que vosaltres esmenteu queden a l'oest des del punt de vista d'un català (no des del punt de vista d'un espanyol, ni tampoc des del punt de vista d'un basc o un portuguès, és clar). I en tot cas caldria afegir-hi alguna cosa més: "me'n vaig al nord de la Península Ibèrica", o "me'n vaig al nord de la Península" o potser "me'n vaig al nord d'Espanya, i al País Basc", ja que si per un català les Illes per antonomàsia són les Balears, la Península per antonomàsia és la Ibèrica.
 
No sé si m'he explicat prou bé... Si volem ser homes lliures, cal que comencem per aixecar-nos i fer el primer pas nosaltres!
 
Josep M.
----- Original Message ----- 
Sent: Monday, July 11, 2005 7:44 PM
Subject: Re: [Internauta] Ruta turistica per el nord

Hola,
 
Doncs a casa també hem decidit anar aquest any pel nord, però segurament no pasarem de Cantàbria, tot i que no descarto una incursió a la banda est d'Astúries.
 
Com nosaltres anirem entre finals de setembre i principis d'octubre, us demanaria que passessiu informació d'aquells bars o restaurants d'on heu sortit satisfets i contents, així com d'aquells racons que siguin dignes de visitar i que normalment no surten a les guies.
 
Pel que fa a l'allotjament anem de turisme rural. En aquest cas, sempre que la casa sigui mínimament correcte (un llit i un bany decent) valorem molt el caracter dels propietaris, que siguin afables, "enrollats". Si en coneixeu alguna, agrairem la informació.
 
I ja que estem posats, BONES VACANCES A TOTHOM.
 
 


_______________________________________________
llista de correu de l'Internauta
[email protected]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
_______________________________________________
llista de correu de l'Internauta
[email protected]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta

Respondre per correu electrònic a