El Diumenge 31 Juliol 2005 11:04, Miquel Puig Pey va escriure:
> De fet (segons la meva experiencia amb la catix i amb ubuntu) la principal
> diferencia l'he notada al canviar d'escriptori. Com que la catix porta el
> KDE (la 1.1 els porta els dos de fet) i la Ubuntu el GNOME al principi
> sembla que t'hi perd pero vas fent igual que amb l'altre.

Pots posar la Kubuntu, que és l'Ubuntu amb KDE :)

http://www.kubuntu.org

M'agrada més el KDE.

> Canviant de tema.
>
> Com que espero que algun dia podre instalar definitivament la Ubuntu,
> mentrestant vaig fent proves amb el Live-CD.
> La questio es que no entenc el sistema d'instalar programes. Segons el que
> he anat llegint en aquesta llista es un comandament que es diu apt-get, si
> no m'equivoco.

DEB és el sistema en que [K]Ubuntu empaqueta (*) els programes i apt-get és
una eina que els cerca a servidors d'Internet, els baixa, desempaqueta i
instal·la.  Però no és l'únic que ho fa:

- Hi ha un programa gràfic que nom Synaptic (o Ksynaptic a la Kubuntu).
http://people.ubuntulinux.org/~mako/docteam/images/synaptic-start.png

- A la línia de comandaments hi ha qui diu que aptitude és més llest que
apt-get: http://www.badopi.org/suy/aptitude

(*) Empaquetar = posar dins un arxiu sovint comprimit i adjuntar-hi les
instruccions d'instal·lació que seguirà el desempaquetador.

> Volia instal·lar l'aMule. Em baixo el paquet (un .tar.gz , suposo que es
> aquest)..... i ara que? Intento:
> apt-get install aMlue-2.0.3.tar.gz

No, és molt més fàcil: ell sol el baixaria.

També baixaria tot el que no tinguis que necessita l'aMule.

Afegit: diuen que un

aptitude install amule

seria més curós suggerint coses, cercant i  i baixant tot el que necessites.

> No va. Obro el paquet i veig uns quants fitxers executables. Els executo
> casi tots i ho torno a provar. Tampoc.

No ho has de fer a mà, ja s'encarrega l'apt-get / aptiutude / Synaptic

En baixar el .tar.gz has agafat el programa original sortit del forn i no
empaquetat per cap distribució.  És el que agafen com a darrer recurs els que
no troben paquet per la seva distribució (DEB els de Debian i derivats
(Catix, Ubuntu, etc), RPM (RedHat, SuSE, Mandriva, etc))  També és el que
agafen els que empaqueten per alguna distribució, d'ells en fan els paquets.
O els que volen experimentar botant-se la comoditat dels empaquetats de la
seva distribució.

P.e. els de SuSE tenim l'aMule de varis llocs en forma de RPM.  Per aquí hi ha
el Guillermo Ballester Valor que fa l'RPM (i no és informàtic, sinó
metereòleg: http://www.oxixares.com/~gbv/ )

O sia, primer prova trobar l'amule:

apt-cache search amule

Si el trobes,

aptitude install (el nom de programa que et digui el search)
apt-get install (el nom...)

Si no el trobes, és que a l'arxiu /etc/apt/sources.list et falta afegir algun
servidor amb aquests paquets (servidors coneguts com a "repositoris").  Cal
que algun ubuntero t'orienti, no se quin repositori té aquestes coses :)

Per saber-ho tot de l'apt:
http://www.debian.org/doc/manuals/apt-howto/index.ca.html

Per descomptat, tot es pot fer amb el Synaptic, però a un món de text,
l'email, és més fàcil d'explicar amb text que amb clics :)

--
Benjamí
http://weblog.bitassa.net

.