Holes!

Estava de vacances, per això responc ara aquest mail...

Sí, hi ha varies categories d'aeroports, i cada cosa, té un preu...Barcelona
és de primera...i Girona...de segona.Si voleu saber més:

http://www.aena.es/csee/ccurl/GUIA%20DE%20TARIFAS%202005%20ESPANOL_def.pdf

Però, tot això, està sota aquell apartat que no especifiquen a les tarifes, i
que fins al final no es desvetlla: Taxes! De totes maneres, no deixa de ser
curiós per tottes les coses per les que poden arribar a cobrar-te quan vas en
avió.

De totes maneres, alguns petits apunts:

- no fan servir fingers.
- ells són els seus agents de handling
- no paren el motor (APU) i no han de conectar res a l'avió (-???)
- Jardineres? pa que...si pots anar a peu

A mi el que em sorpren de tot plegat, es que de la majoria d'aquestes
companyies, i especialment, de Ryanair (EasyJet també), els avions són nous,
i encara en tenen encarregats molts més (em sona que uns 70 Ryanair), així
que si més no, aquest gent, no us penseu que anéu amb un avió de fa 30 o 40
anys..doncs no. En aquest aspecte, Iberia té uns avions força més antics!

Suposo que apart de les subvencions de les cambres de comerç i altres herbes,
convenis amb autobusos, companyies de lloguer de cotxes i hotels, també deu
haver una interessant obra d'engenyieria financera, que se m'escapa
absolutament, però que em te intrigat, perque rasquen de tot arréu: sous de
tothom (és costum de pilots que paguen per treure's l'habilitació per un
determinat tipus d'avió), del personal de terra, de cobrar per tot...etc...

Tot plegat, ignoro si és -o serà- un "pelotazo", un "dumping" o què...
estarem a l'aguait! I un dia, a veure si volo amb ells...a fer, per exemple, el
cafè a Roma...amb aquells seients tots d'una peça, amb les instruccions de
seguretat enganxades: menys peces al seient, més barat,i més fàcils de
netejar...

Ah, tot els avions de Vueling també són nous. En van tenir un que havia estat
d'Air Malta per uns mesos, però ara tornen a tots seus i nous.

Salut,

Josep

Quoting Carles Pina i Estany <[EMAIL PROTECTED]>:

Hola,

On Sep/07/2005, Toni Dalmau wrote:
En/na Xavier Navarro ha escrit:
>Hola,
>
>Per cert, com se sap el que costen les taxes i altres despeses que no
>inclou
>el billet? Depén de l'aeroport o són iguals en tots? Es paguen al arribar a
>l'aeroport o al comprar el bitllet?

Segons tinc entès, les taxes depenen de la categoria de l'aeroport. Per
això les companyies de baix cost sempre solen volar entre aeroports de
segona categoria, com per exemple el de Girona, situats a una certa
distancia de les grans capitals.

depén de les companyies. Vueling p. ex. li mola anar a aeroports
"grans", ryanair petits, easyjet tot tipus més aviat però grans (crec)

I tal com deia en Francesc, p. ex. Easyjet et ven bitllets de tren (quan
arribes cap a Londres) que si recordo bé eren més cars que els venguts a
terra, venen el menjar (cosa que trobo molt bé, en general), etc. etc.

Fins aviat,

--
Carles Pina i Estany            GPG id: 0x8CBDAE64
        http://pinux.info       Manresa - Barcelona