Den 05. feb. 2018 18:28, skreiv Christian Madsen:
> Hei, passerte ein av Røde Kors sine redningspulker på fjellet i helgen og
> tenkte det var noen som burde inn i OSM. Men eg finner ikkje noen info på
> hvilke Tagger som bør brukes.
>
> Det er snakk om pulker som er utplassert i fjellområder der det ferdes mye
> folk, spesielt på vinterstid. Inneholder som oftest ein stor pulk,
> ulltepper og førstehjelpsutstyr. Disse er allment tilgjengelege.

På Engelsk så brukes ofte utrykket "rescue box" om desse. Ser at det er ein
handfull av "amenity=rescue_box" noder i OSM men ellers er det lite. Eg kan
foreslå "emergency=rescue_box" då det kansje dukker lettere opp som generelt
nødhjelpeutstyr.

Knut