Mine 2 øre:

- Forumet er ikke mobil-optimalisert, så det er faktisk enklere å følge
epostlisten på mobiltelefon.
- I noe forum (vet ikke om det gjelder her) kan man både følge og svare
helt gjennom epost, så at man aldri trenger å besøke forumet.
- Oversikt over emner er mye bedre på forumet enn på liste-arkivet (på
nuug.no). Egen epost-arkiv går ikke lengre tilbake enn til påmeldingsdato,
og er ikke online tilgjengelig hvis man bruker POP mail.
- Forumet har muligens bedre søkemotoroptimalisering en liste-arkivet,
innlegg blir dermed enklere oppdaget av utenforstående.
- Lavere terskel kan også bety mer støy.

Men etter min mening er at det er best når man følger litt med med begge
kanaler, og la diskusjonen skjer der det er mest aktivitet.