Beste users, Het doet me deugd dat Stefaan deze vraag opnieuw stelt. Ik waardeer de suggesties die Bert hier geeft; maar ik meen dat het printen van een “genealogie” en een “parenteel” zonder kunstgrepen zou moeten kunnen. Dit zijn basis functies die standaard beschikbaar moeten zijn. Zeker als je dagelijks enkele keren een “print”maakt. Ook exporteren naar andere programma’s als Altfaer is m.i. geen acceptabel alternatief. Een zwakte bod!
Zelf heb ik de vraag eerder gesteld op 7 juli. Ik heb toen op advies van Evert een “verbetervoorstel” in gediend. Daarop kreeg ik onderstaande reactie van Sherry, waar ik niet veel mee kan. : We have a lineage chart in Legacy (not Legacy Charting) that shows the paternal line of an individual, but not the other way down. You could create that chart and read it backwards. The report can include siblings. I'll pass this on to the programmers. Sincerely, Sherry Enhancement Requests Legacy Family Tree Ik zou het op prijs stellen als vanuit de gebruikersgroep een “stevig verzoek ” naar de programmeurs gaat. Met vriendelijke groeten, Rhavel From: Bert van Kootwijk Sent: Friday, November 23, 2012 7:46 PM To: [email protected] Subject: Re: [Legacy-Nederlands] nakomelingenrapport Hallo Stefaan, Er is geen rapport wat direct geeft wat je vraagt. Maar met wat kunstgrepen kom je een heel eind. 1. Label alle mannen in je bestand met een bepaald label. Exporteer die personen naar een nieuw bestand en maak daar dan een nakomelingen rapport van een bepaalde stamvader. 2. Label alle personen met de gewenste naam. Exporteer deze personen naar een nieuw bestand en maak daar dan en nakomelingen rapport van een bepaalde stamvader. 3. het tabblad Chronologie geeft wat jij vraagt. Je kunt dat uitprinten. Via opties kunnen er kolommen aan worden toegevoegd. Misschien hebben anderen nog andere oplossingen? Bert Op 23-11-2012 6:53, Stefaan Louagie schreef: Beste lezer Kan je met Legacy een nakomelingenrapport maken: 1)     Met alleen de mannelijke nakomelingen 2)     Met alleen naamdragende nakomelingen (dus een rapport, waarin wel mijn zus vermeld staat, maar niet haar kinderen) 3)       In takken i.p.v. generaties? (hier komen de kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen onmiddellijk na de ouders wat het veel overzichtelijker maakt) Dank bij voorbaat en nog een prettig weekend! mvg Stefaan Louagie  Nederlandse Legacy website: http://www.LegacyNederlands.com Downloadpagina (wachtwoord: legacy7): http://www.LegacyNederlands.com/download.html Om u af te melden van deze groep gaat u naar: http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/[email protected] Nederlandse Legacy website: http://www.LegacyNederlands.com Downloadpagina (wachtwoord: legacy7): http://www.LegacyNederlands.com/download.html Om u af te melden van deze groep gaat u naar: http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/[email protected] Nederlandse Legacy website: http://www.LegacyNederlands.com Downloadpagina (wachtwoord: legacy7): http://www.LegacyNederlands.com/download.html Om u af te melden van deze groep gaat u naar: http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/[email protected]
