Üstatlarım;

Öncelikle değil pardus, 3-5 kişilik bir iş yerinin herhangi bir Linux
sürümüne geçişi, internette de bir çok arkadaşın yazdığı gibi sancılı
oluyor.

Yardım edemeyecekseniz, tavsiye etmeyin bence.

Şahsen Linux'a geçmeye çalışıyorum (belki 15 defa denemişimdir), bir türlü
kalıcı olamadı, aşağıdakiler kendi tecrübemdir.
Mint kendime en yakın bulduğum sürüm,

Geçişe niyetlenen "sıradan" kullanıcının aşması gereken problemler var...

a) Kullanmaya karar verdiğiniz sürümün paketlerinin dışına çıkmayacaksınız..
Sürüm çokluğu nedeni ile, internette çok sayıda yazı var, yeni geçen
kullanıcı, sürümler arası farklılıkları iyi bilmemesi halinde (bakınız
ben), windows'dan beri alışık olduğum bir programın muadilini kullanmak
istediğimde, pakette yoksa, araştırmaya başlıyorum, her kafadan çıkmış bir
sese göre yapılması gerekeni buldum zannederken, kurulu sistemime zarar
veriyorum, hadii, yeniden kurmak zorunda kalıyorum..Tecrübe iyidir ama bu
acı veren, zaman tüketen eyleme dönüşüyor..

b) Sıradan kullanıcının windows'da alışık olduğu "dosya-dizin" yapısını
kafasında kırıp, yenisine (home/kullanıcı/HerşeyBununAltında  yapısı)
adapte olması gerekli..

Sonuç:
- Kullanıcının istekleri office seti ve internet gezintisi ise, windows'a
en yakın sürüm mint.
- Geçiş için bir arkadaşın yardımlarına ihtiyaç duyabilir, takıldığında
arayabileceği bir arkadaşı olmalı.
- Dolayısı ile yaygınlaştırma gönüllülerine ihtiyaç var.
- Bir yazılım Pakette yoksa, şansını zorlamayacak.
- Mutlaka, geçtiği linux sürümünün topluluğunu takip edecek, diğer
toplulukları değil. Hatta o sürümün tercih ettiği masaüstü kullanıcılarının
topluluğunu
- Veri kaybetmemek için özellikle başlarda a) yedeklemeye önem verecek, b)
bir kısım utility leri açılış flash diskinde bulunduracak.

- Hiç kurcalamayan bir kullanıcı ise, mint veya ubuntu yeter

- Pardus'a geçiş bunlardan sonraki aşama..(önce sıradan kullanıcının
takılmadan kurabileceği, kullanabileceği hale gelmeli), ve sıradan
kullanıcı bir miktar sudo ve temel terminal komutlarını çalışmalı.

(ben windows'daki googledriveSync kullanımımdan vazgeçemedim. Yerine ikame
edilecek grive gibi linux programları tatmin etmedi henüz, ama üstünde
çalışıyorum)

Saygılar.

R.Gökhan AYBERK
gokhanayb...@gmail.com