26-10-2016 17:41 tarihinde Hakan CAN yazdı:

Teşekkürler demekki sistem çalışıyor.

Merhaba, evet ;)

Arkadaşlar bu işin üstadları olarak bi konuda sizden yardım istiyorum linux konusunda eğitim almak istiyorum ama bi kaç firma ile görüştüm bazısının fiyatları bazısının mekanı uymadı İstanbul dışında olduğumdan(Lüleburgaz). Linux öğrenmek için bana bi tavsiyede bulunabilir misiniz? Udemy’de linux eğitimleri var başlangıç seviyesinde satın aldım takip ediyorum. Aynı zamanda Uzaktan Yüksek Lisans yaptığımdan çok fazla vaktim olmasada günlük en azından 30-45 dk. Bakmaya çalışıyorum. Ne yapabilirim tavsiyesi olan var mıdır? İşe yarar bi eğitim seti varsa o da olabilir.

Eğitim setleri konusunda tecrübem olmadığı için yorum yapamayacağım ama internette işinizi görebilecek döküman ve videolar olduğunu düşünüyorum.

Bir de şu var windows tarafında bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşlar bana bu soruyu sorduğunda Active Directory kur Migrate et gibi birşey yaparken birçok şey öğrenebileceğim bi yol gösterebilirmisiniz?

* Önce kendinize bir dağıtım seçip, kurun. Herkesin seçimi farklı olacağından "Hangi dağıtım?" gibi yeni başlayanların kafasını bolca karıştıran bu sorunun cevabı kendinizde gizli. Bütün dağıtımları deneyebilirsiniz. Bir süre bulanık bir alanda kalacaksınız, sabredin.. (aylar ve hatta yıllar) "Hep bir seçim yapma" dünyası biraz sizi daraltacaktır, merak etmeyin sirke-limon tartışmalarına alışacaksınız...

* Öğrenme ve yapma sürecinde bence kritik nokta şurası: GNU/Linux sistemler "neyi yapmak istediğinizi bilmenizi ister." Yani, DHCP server'ın çalışma mantığını bilmeden bu servisi kurmaya kalkarsanız, saç-baş yolma ihtimaliniz büyük. Ben hep şunu gördüm; windows'da bilmeden hemencecik kurarsın ama yönetemezsin. GNU/Linux'da kurabilirsen, genelde daha iyi yönetirsin. GNU/Linux sizi kurmak istediğiniz sistemin temel prensiplerini bilmeye itecektir. Bana kalırsa işin "zor" denilen kısmının tamda burası olduğunu düşünüyorum. Masaya, yapmak istediğiniz şeyi bilerek oturduğunuzda, "doğru soruların" cevaplarının hemen orada olduğunu göreceksiniz ve inanın çok daha kolay olduğunu düşüneceksiniz. Bu anlamda kendinize zaman tanıyın. "Zart" diye öğrenip yaptığınız şey "zart" diye bozulur. Demlene demlene öğrenin...

* Active Directory örneği gibi, network, veritabanı, vs. gibi konularda sunucu servislerini hedefleyip kurma işlemi sürecinde bir çok şeyi öğreneceksinizdir.

İyi eğlenceler diyelim...

--
Saygılar,
Aytekin Aygün