Kerem Ok yazmış: > Arkadaşlar merhaba, > > Qmail failover bir yapıda iki tane makinada çalışıyor. Her makinanın > iki ip'si var. Bir tanesi mail server'ın DNS'de kayıtlı olan ip'si > diğeri de başka bir ip. İlk makinaya bir şey olması halinde ikinci > makina DNS'de kayıtlı olan ip'yi kendi üzerine alıyor. Makinalarda iki > ip olduğu için mail server'ın mail atarken DNS'de kayıtlı olan ip'yi > kullanması gerekiyor. Bunun için daha önce qmail üzerine > outgoingip.patch kurulmuş. Fakat şu an kurarken problem yaşıyorum. > > Qmail'in source rpm dosyasına outgoingip.patch'i nasıl derleyip > kurabilirim. Patch ile beraber derlerken hangi komutları kullanmamız > gerekir. Ben qmail'in tar.gz dosyasını derleyip kurmaya çalıştım. > Ancak olmadı. Bu nedenle source rpm'i derleyip kurmak istiyorum. > > > İyi çalışmalar > > -- > Kerem OK > ------------------------------------------------------------------------ Merhaba, 1- rpm -Uvh dosya.src.rpm komutunu verin. bu komut dosyaları "/usr/src/redhat" altınaki ilgili klasöre açacaktır. 2 - sizin düzenlemeniz gereken ise spec dosyası, "/usr/src/redhat/SPECS" içinde olacaktır. Bu dosyada sizin patch i uygulamasını belirten bir satır eklemesiniz.. sizin patch dosyasını da /usr/src/redhat/SOURCES içerisine atin. 3- rpmbuild -ba /usr/src/redhat/SPECS/dosya.spec komutu da spec dosyasına göre rpm dosyasını oluşturacaktır. işlem sounucundaki rpm dosyasını ise "/usr/src/redhat/RPMS/" alt klasörleri içersinde bulabilirsiniz . 4- rpm -Uvh /usr/src/redhat/RPMS/xx/dosya.rpm ile kurulumu yapabilrsiniz.
saygılar. _______________________________________________ Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
