Merhaba;
Bahadır bey yardımlarınız için teşekkür ederim.
Gönderdiğiniz linkteki dosya ile SAN daki disklere ulaştım 2.disk olarak
mount ettim. ama kurulum aşamasında ulaşamadım.
Kurulum konsolunda apt-install var bunu kullanarak denedim ama kurmadı
****.deb kurulumu için kurulum konsolunda başka yöntem varmı ?
Teşekkürle iyi çalışmalar...
Bahadir Kiziltan yazmış:
2008/12/22 Ethem AYGÜZER <[email protected] <mailto:[email protected]>>
Bahadir Kiziltan yazmış:
2008/12/22 Ethem AYGÜZER <[email protected]
<mailto:[email protected]>>
Merhaba ;
Amd Opteron 64 bit çift çekirdekli bir sun servera debian
4.0 kurmak
istiyorum.
Makinanın üzerinde hard disk yok Qlogic 2300 (qla2xxx)
kartıyla SAN
cihazında bulunan disklere kurup bütünüyle ordan çalıştırmak
istiyorum.
Dvd den boot edip çalıştırdığımda disk bölümleme alanına
kadar geliyor
ve sonra diskler algılanamadı şeklinde uyarı verip orda kalıyor
Kendi modül listesinde qla23xxx frimware mevcut bunu seçmeme
rağmen
genede diskleri görmüyor
Qlogic 2300 kartını kullanarak makinan üzerine hard disk
takmadan SAN
cihazı üzerindeki disklere Debianı nasıl kurabilirim ??
Teşekkürler iyi çalışmalar.
Merhaba,
SAN boot icin qlogic BIOS enable edilmesi gerekiyor. Bunu
yaptiniz mi?
Enable ettikten sonra sistemi reboot edip, yeniden HBA BIOS'a
girip boot edeceginiz LUN'u secmeniz gerekiyor.
Birden fazla HBA baglantisi varsa baslangic kurulumunu tek path
ile yapmalisiniz. Sonrasinda diger path'i aktif duruma getirip,
qlogic driver'larini failover anahtari ile yeniden derlemeniz
gerekecek.
Bahadir.
Bu makinada üzerinde aynı şekilde Gentoo çalışıyordu 2.6.16 kernel
ile.
Şimdi gentoodaki bir takım aksaklıklar nedeniyle debiana geçiş
yapıcam.bahsettiğiniz ayarları önceden yapmıştım kartın ayarları
tamam.
Ama debian tarafında bir sıkıntı var galiba.
frimware ile ilgili bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum.
Bana sunmuş olduğu listede qla23xxx modülü mevcut bunu seçtiğim
zaman aynı şekilde görmüyor
ftp://ftp.qlogic.com/outgoing/linux/firmware/ bu adresten yenisini
indirdim.
modül listsinde "bunlardan hiç biri" seçeneğini şaretledim "bir
disketten driver yüklemesi yapmak istermisin" diye sordu
indirdiğim dosyayı diskete attım "evet" i işaretledim bu seferde
disket okunamıyor dedi. disket sağlam testini yaptım aynı makina
üzerinde mount edip içeriğine baktım.
İndirdiğim frimwareyi nasıl etkin hale getiririm ??
Selam,
Asagidaki link'teki dosyayi diskete kaydedin ve standard kurulumu
baslatin. Disk bulamadigini mesajini gordugunuzde yeni bir konsola
gecip, disketteki firmware'yi kurun.
Kurulum sonrasinda qla ile alakali modulleri remove edip (rmmod
qlaxxxxx) tekrar yukleyin (modprobe qlaxxxx).
fdisk -l ile diskleri su anda gorebilmeniz lazim.
ftp://ftp.debian.org/debian/pool/non-free/f/firmware-nonfree/firmware-qlogic_0.14_all.deb
- Bahadir.
------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]
Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]
Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu