2008/12/23 Ethem AYGÜZER <[email protected]> > Merhaba; > > Bahadır bey yardımlarınız için teşekkür ederim. > Gönderdiğiniz linkteki dosya ile SAN daki disklere ulaştım 2.disk olarak > mount ettim. ama kurulum aşamasında ulaşamadım. > Kurulum konsolunda apt-install var bunu kullanarak denedim ama kurmadı > ****.deb kurulumu için kurulum konsolunda başka yöntem varmı ? > > > Teşekkürle iyi çalışmalar... > > > > Bahadir Kiziltan yazmış: > > > > 2008/12/22 Ethem AYGÜZER <[email protected]> > >> Bahadir Kiziltan yazmış: >> >> >> >> 2008/12/22 Ethem AYGÜZER <[email protected]> >> >>> Merhaba ; >>> >>> Amd Opteron 64 bit çift çekirdekli bir sun servera debian 4.0 kurmak >>> istiyorum. >>> Makinanın üzerinde hard disk yok Qlogic 2300 (qla2xxx) kartıyla SAN >>> cihazında bulunan disklere kurup bütünüyle ordan çalıştırmak istiyorum. >>> Dvd den boot edip çalıştırdığımda disk bölümleme alanına kadar geliyor >>> ve sonra diskler algılanamadı şeklinde uyarı verip orda kalıyor >>> Kendi modül listesinde qla23xxx frimware mevcut bunu seçmeme rağmen >>> genede diskleri görmüyor >>> >>> Qlogic 2300 kartını kullanarak makinan üzerine hard disk takmadan SAN >>> cihazı üzerindeki disklere Debianı nasıl kurabilirim ?? >>> >>> Teşekkürler iyi çalışmalar. >> >> >> Merhaba, >> >> SAN boot icin qlogic BIOS enable edilmesi gerekiyor. Bunu yaptiniz mi? >> >> Enable ettikten sonra sistemi reboot edip, yeniden HBA BIOS'a girip boot >> edeceginiz LUN'u secmeniz gerekiyor. >> >> Birden fazla HBA baglantisi varsa baslangic kurulumunu tek path ile >> yapmalisiniz. Sonrasinda diger path'i aktif duruma getirip, qlogic >> driver'larini failover anahtari ile yeniden derlemeniz gerekecek. >> >> Bahadir. >> >> Bu makinada üzerinde aynı şekilde Gentoo çalışıyordu 2.6.16 kernel ile. >> Şimdi gentoodaki bir takım aksaklıklar nedeniyle debiana geçiş >> yapıcam.bahsettiğiniz ayarları önceden yapmıştım kartın ayarları tamam. >> Ama debian tarafında bir sıkıntı var galiba. >> frimware ile ilgili bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum. >> >> Bana sunmuş olduğu listede qla23xxx modülü mevcut bunu seçtiğim zaman aynı >> şekilde görmüyor >> ftp://ftp.qlogic.com/outgoing/linux/firmware/ bu adresten yenisini >> indirdim. >> modül listsinde "bunlardan hiç biri" seçeneğini şaretledim "bir disketten >> driver yüklemesi yapmak istermisin" diye sordu >> indirdiğim dosyayı diskete attım "evet" i işaretledim bu seferde disket >> okunamıyor dedi. disket sağlam testini yaptım aynı makina üzerinde mount >> edip içeriğine baktım. >> >> İndirdiğim frimwareyi nasıl etkin hale getiririm ?? >> > > Selam, > > Asagidaki link'teki dosyayi diskete kaydedin ve standard kurulumu baslatin. > Disk bulamadigini mesajini gordugunuzde yeni bir konsola gecip, disketteki > firmware'yi kurun. > > Kurulum sonrasinda qla ile alakali modulleri remove edip (rmmod qlaxxxxx) > tekrar yukleyin (modprobe qlaxxxx). > > fdisk -l ile diskleri su anda gorebilmeniz lazim. > > > ftp://ftp.debian.org/debian/pool/non-free/f/firmware-nonfree/firmware-qlogic_0.14_all.deb > > - Bahadir. > > ------------------------------ > > _______________________________________________ > Linux-sunucu E-Posta [email protected] > > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen > e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 > dakika içinde üyeliğinizi > sonlandırabilirsiniz.http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu > > Merhaba, >
Disklere ulaştıktan sonra tekrar kurulumu yaptığınız konsola dönün, "disk yok" mesajını atlayıp, yeniden diskleri taramasını sağlayın. Bahadir.
_______________________________________________ Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
