Atıf CEYLAN yazmış:
> ok teşk.
> ben simscan benzeri bir işlevsellik kazandırılabiliyormu diye
> düşünerek sormuştum.
> simscan+ripmime+clamav+spamassasin kullanıyorum.
> anlamak için söylüyorum,
> spamdyke kurulu ise smtp seviyesinde ilk karşılayan kendisi. eğer spam
> olduğunu düşünüyorsa geçişe engel oluyor ve henüz mail kabul edilmeden
> önce engellenmiş oluyor. simscanda ise gelen posta kabul ediliyor ve
> ayarlara göre önce ripmime veriliyor header bilgisi alınıyor anti spam
> ve antivirüs maili kontrol ediyor neticeye ve ayarlamaya göre kuyruğa
> [...]

Aynen soylediginiz gibi, çok güzel açıklamışsınız.
Spamdyke konusunda benim atladığım bir nokta ise smtp bağlantısı
yapıldığı anda evvela smtp-auth u bekliyor. auth yapılırsa tüm
kontroller devre dışı kalıyor. Yani kullanıcılar mail gönderirken auth
yaptıkları sürece hiç bir engelle karşılaşmıyorlar.

saygılar