Selamlar,

 

Oncelikle sunu belirtmek isterim ki. Ismi gecen marka asterisk uzerine kurdugu 
yapiyi kullaniyor (bunu benden iyi kimse bilemez herhalde). Ismi gecen sirket 
ANALOG santral sistemlerinde pazara sahiptir. Profosyonel uygulamalarda kimse 
adini anmaz. 2 dis, 6 ic hat gibi uygulamarda ve toplam hat sayisi 100 gecmeyen 
uygulamalarda ve hic bir ozellik sadece arayip aranabilen uygulamalarda anilir 
ismi. Pazar paylari hesaplanirken ANALOG veya DIGITAL olarak ikiye ayrilsa 
sonuc cok farkli olur herhalde. Pazar hesaplanirken maalesef satilan port 
sayisi baz aliniyor. 

 

FCT cihazlari ile ilgili orneginizi aynen asterisk ile yapabilirsiniz. Bunun 
icin "Grup call" veya "Follow me" ozelliginden faydalanarak FCT cihazlariniz 
uzerinden mobil cihazlara erisim alabilirsiniz. ve ayni sekilde mobil 
cihazlarda ayni santral uzerinden istediklerini yapabilirler. Hatta Blackberry 
tipi bir cep telefonunda Asterisk'e uygun bir softphone calistirip 
konusmalarinizi bunun uzerinden yapabilirsiniz. Hic bir sistemin ASTERISK'in 
sagladigi esnekligi saglayabilecegini  dusunmuyorum. 

 

Sattiginiz sistemlerde Sesli mesaj ve birakilan mesajin e-mail adresine gitme 
gibi ozelllikler sunuyorsaniz. Sizinde arka planda bir isletim sistemi uzerinde 
calisan bir uygulamaniz var demektir. (Bu linux olabilir, windows olabilir). 
Mesala NORTEL Meridan serisinde kullanilan CALL PILOT  windows 2003 uzerinde 
kosuyor (eskiden NT idi ama simdi muhtemelen degismisitir), cisco (windows 
uzerinde kosuyor), Alcatel (linux uzerinde kosuyor), AVAYA (windows 2003 server)

 

Asterisk "markalasmaya dogru gidiyor" soylemenize kesinlikle katiliyorum.

 

Peki asterisk basarili mi ?

 

Maalesef Open source sistemler ile calisiyorsaniz konu hakkinda bayagi bilgiye 
sahip olmalisiniz. Asterisk ile calisirken en buyuk problemleriniz;

1- Ses yankilamasi, (echo cancel) G.168 standardi olarak bilinen bu olay 
donanim santraller uzerinde kartlar uzerinde mevcut ve klasik TDM sebekelerinde 
genelde yankilanma diye bir sey yok. Yeni surum asterisklerde "OSLEC" bu is 
icin standart geliyor ama bu seferde ses duzeyi cok dusuk. Karsidakinin sesini 
veya o sizin sesinizi cok dusuk duyuyor. Ve siz RX ve TX GAIN ile surekli hasir 
nesir olursunuz. HPEC kanal basi 10 $

2- Codec, her ne kadar Asterisk multi codec olsada ve herkes "SOFT SWITCH" 
olarak kullanilabilir densede maalesef  codecler konusunda gorundugu gibi 
basarili degil. iyi bir yapi kurmaniz icin dahililerin hangi codecleri 
kullanilacaklarini bastan iyi hesap etmek gerekiyor. Mesela G729 lisansi satin 
alabilirsiniz kanal basi 10 $ gibi bir rakam. Intel'in sitesinden tek kanal 
icin g729 lisansi free olarak alinabiliniyor. 

3- Country Signalling type hemen hemen her ulkenin bir telekom sinyal tipi 
oluyor bu asteriskte her ulkenin yaklasik 15 kombinasyondan olusan bir signal 
tanimlamasi var. Asterisk icinde "load default zone=US" yazan kismin ayari 
maalesef TR adapte edilmesi gerekiyor. yada compile edilmeden once bunun UK 
olarak degistirilmesi "Bize en yakin deger UK var ama 4 veya 5 kombinasyon 
bizimkinden degisik) bunu maalesef hazir kur calistir ile yapamazsiniz.  
Yasayacagiz sorunlar hat kesildigi halde mesgul verir, arama yapan hattan 
yeniden arasaniz acaip bir ses duyarsaniz (ne oldugunun ismini henuz teknik 
olarak koyamadim) gibi.

 

 

Bu sadece hic network baglantisi olmamis hali. Isin icine network sokulmak 
isteniyorsa bu acilim 10. basliga kadar gider. Ayrica latency, jitter gibi 
konularada asina olmak gerikir ki buda dedigim gibi network isin icine sokulmak 
isteniyorsa. 

 

Selamlar,

Ahmet

 

 

 





Date: Mon, 14 Sep 2009 12:19:00 +0300
From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: [Linux-sunucu] Re: Linux ve santral

Öncelikle burası bunun yazılacağı yer değil bunun farkındayım. Ama sadece 
türkiyede santral dediklerinde Karel markası bilinen ve yerleşmiş bir marka 
olduğundan ve bu listedede çok anıldığı için farklı markalar olduğunu belirtmek 
amacıyla konuya cevap vermek istemiştim.

Özellikle kendimde sürekli Linux kullanıyorum ve kesinlikle Asterisk kötü bir 
sistem demek istemedim. Bence gayet başarılı ve sağlam bir şekilde ilerliyor. 
(Gerçi bir markalaşma yolunda gibi ama neyse)
Amacım açık kaynak kodlu bir sistemi kötülemek değil. Sadece gelişmesi biraz 
daha zaman alacak gibi görünüyor.

Diğer markalardada çok güzel özellikler vardır mutlaka bunları bilmiyorum 
(araştırılması gerekir)
sadece kendi ürünümüzün birkaç özelliğinden bahsedeceğim. 

Özellik olarak;
Tabi sadece en basit  birkaç özellikten bahsedeyim. Devamını isterseniz 
ofislerimizde tüm arkadaşlara detaylı anlatabiliriz.

Mobil abone gibi bir özelliğimiz var tüm FCT cihazlar üzerinden cep 
telefonlarını santral sisteminin abonesi olarak kullanıyoruz (3g yada internet 
kullanarak sip abone yapmaktan bahsetmiyorum). Tamamen cep telefonu şebekesi 
üzerinden aktarma, bekletme, sesli posta, santral dış hattına ulaşma ve daha 
bir çok santral özelliğini kullanabiliyorsunuz (şebeke servislerini 
kullanmıyoruzi kendi santral özelliklerimizi kullanıyoruz).

Dokunmatik ve renkli ekranlı tam Türkçe setlerimiz üzerinden tüm abone 
meşguliyetlerini görebiliyoruz. XML tabanlı (bu Asteriskte de mevcuttur.) 
arayüz sayesinde istenilen tüm fonksiyonlar ekranda görülebiliyor. Ayrıca 
yazılabilecek scriptler ile (Php,Asp, Vb.) her türlü uygulamayı 
çalıştırabiliyoruz.

Reklam yapmak gibi oldu ama bu şekilde donanımsal santrallerin bakım 
maliyetleri (kullanan ve geri dönüş yapan firmalardan alınan bilgilerdir) çok 
daha azdır.

Tekrar özür diliyorum konu hakkında buraya başka yazı yazmayacağım. İsteyen 
herkes mail adresimden yazabilir.

Saygılarımla.



What you get is Not what you see yazmış: 






Bir çok Asterisk tabanlı dağıtımı hem kurdum hemde test ettim. Donanımsal bir 
santralden alabildiğiniz çoğu foknsiyonun yazılımsal (Asterisk) santralden 
alınamayacağını gördüm.


Bu fonksiyonlardan bahsedebilir misiniz?


_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
  





Mahir GÜL
Network Uzmanı

TEKSAM TELECOMMUNICATIONS
Nec-Philips Unified Solutions Partner





Tel 


:

+90 232 446 49 46 


Fax 


:

+90 232 446 29 46 


GSM 


:

+90 533 920 59 46 


E-Posta 


:


[email protected] 
[email protected]


Web 


:

www.teksam.com.tr
www.necphilips.net



Bu e-posta mesajı kişiye özel olup gizli bilgiler içeriyor olabilir. Eğer bu 
e-posta mesaji size yanlışlıkla ulaşmışsa iceriğini hiç bir şekilde 
kullanmayınız ve ekli dosyaları açmayınız. Bu durumda lütfen e-posta mesajını 
kullaniciya hemen geri gönderiniz ve tüm kopyalarını mesaj kutunuzdan siliniz. 
Bu e-posta masajı hiç bir şekilde herhangi bir amaç için çoğaltılamaz 
yayınlanamaz ve para karşılığı satılamaz. Bu e-posta mesajı virüslere karşi 
anti-virüs sistemleri tarafından taranmıştır. Ancak yollayıcı bu e-posta 
mesajının - virüs koruma sistemleri ile kontrol ediliyor olsa bile - virüs 
içermediğini garanti etmez ve meydana gelebilecek zararlardan doğacak hiçbir 
sorumluluğu kabul etmez. 

This message is intended solely for the use of the individual or entity to it 
is addressed and may contain confidential information. If you are not the 
intended recipient of this message or you receive this mail in error you should 
refrain from making any use of the contents and from opening any attachment. In 
that case please notify the sender immediately and return the message to the 
sender then delete and destroy all copies. This e-mail message could not be 
copied published or sold for any reason. This e-mail message has been swept by 
anti-virus systems for the presence of computer viruses. In doing so however 
sender cannot warrant that virus or other forms of data corruption may not be 
present and do not take any responsibility in any occurrence.
_________________________________________________________________
Share your memories online with anyone you want.
http://www.microsoft.com/middleeast/windows/windowslive/products/photos-share.aspx?tab=1
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap