Selamlar,
Oncelikle sunu belirtmek isterim ki. Ismi gecen marka asterisk uzerine kurdugu
yapiyi kullaniyor (bunu benden iyi kimse bilemez herhalde). Ismi gecen sirket
ANALOG santral sistemlerinde pazara sahiptir. Profosyonel uygulamalarda kimse
adini anmaz. 2 dis, 6 ic hat gibi uygulamarda ve toplam hat sayisi 100 gecmeyen
uygulamalarda ve hic bir ozellik sadece arayip aranabilen uygulamalarda anilir
ismi. Pazar paylari hesaplanirken ANALOG veya DIGITAL olarak ikiye ayrilsa
sonuc cok farkli olur herhalde. Pazar hesaplanirken maalesef satilan port
sayisi baz aliniyor.
FCT cihazlari ile ilgili orneginizi aynen asterisk ile yapabilirsiniz. Bunun
icin "Grup call" veya "Follow me" ozelliginden faydalanarak FCT cihazlariniz
uzerinden mobil cihazlara erisim alabilirsiniz. ve ayni sekilde mobil
cihazlarda ayni santral uzerinden istediklerini yapabilirler. Hatta Blackberry
tipi bir cep telefonunda Asterisk'e uygun bir softphone calistirip
konusmalarinizi bunun uzerinden yapabilirsiniz. Hic bir sistemin ASTERISK'in
sagladigi esnekligi saglayabilecegini dusunmuyorum.
Sattiginiz sistemlerde Sesli mesaj ve birakilan mesajin e-mail adresine gitme
gibi ozelllikler sunuyorsaniz. Sizinde arka planda bir isletim sistemi uzerinde
calisan bir uygulamaniz var demektir. (Bu linux olabilir, windows olabilir).
Mesala NORTEL Meridan serisinde kullanilan CALL PILOT windows 2003 uzerinde
kosuyor (eskiden NT idi ama simdi muhtemelen degismisitir), cisco (windows
uzerinde kosuyor), Alcatel (linux uzerinde kosuyor), AVAYA (windows 2003 server)
Asterisk "markalasmaya dogru gidiyor" soylemenize kesinlikle katiliyorum.
Peki asterisk basarili mi ?
Maalesef Open source sistemler ile calisiyorsaniz konu hakkinda bayagi bilgiye
sahip olmalisiniz. Asterisk ile calisirken en buyuk problemleriniz;
1- Ses yankilamasi, (echo cancel) G.168 standardi olarak bilinen bu olay
donanim santraller uzerinde kartlar uzerinde mevcut ve klasik TDM sebekelerinde
genelde yankilanma diye bir sey yok. Yeni surum asterisklerde "OSLEC" bu is
icin standart geliyor ama bu seferde ses duzeyi cok dusuk. Karsidakinin sesini
veya o sizin sesinizi cok dusuk duyuyor. Ve siz RX ve TX GAIN ile surekli hasir
nesir olursunuz. HPEC kanal basi 10 $
2- Codec, her ne kadar Asterisk multi codec olsada ve herkes "SOFT SWITCH"
olarak kullanilabilir densede maalesef codecler konusunda gorundugu gibi
basarili degil. iyi bir yapi kurmaniz icin dahililerin hangi codecleri
kullanilacaklarini bastan iyi hesap etmek gerekiyor. Mesela G729 lisansi satin
alabilirsiniz kanal basi 10 $ gibi bir rakam. Intel'in sitesinden tek kanal
icin g729 lisansi free olarak alinabiliniyor.
3- Country Signalling type hemen hemen her ulkenin bir telekom sinyal tipi
oluyor bu asteriskte her ulkenin yaklasik 15 kombinasyondan olusan bir signal
tanimlamasi var. Asterisk icinde "load default zone=US" yazan kismin ayari
maalesef TR adapte edilmesi gerekiyor. yada compile edilmeden once bunun UK
olarak degistirilmesi "Bize en yakin deger UK var ama 4 veya 5 kombinasyon
bizimkinden degisik) bunu maalesef hazir kur calistir ile yapamazsiniz.
Yasayacagiz sorunlar hat kesildigi halde mesgul verir, arama yapan hattan
yeniden arasaniz acaip bir ses duyarsaniz (ne oldugunun ismini henuz teknik
olarak koyamadim) gibi.
Bu sadece hic network baglantisi olmamis hali. Isin icine network sokulmak
isteniyorsa bu acilim 10. basliga kadar gider. Ayrica latency, jitter gibi
konularada asina olmak gerikir ki buda dedigim gibi network isin icine sokulmak
isteniyorsa.
Selamlar,
Ahmet
Date: Mon, 14 Sep 2009 12:19:00 +0300
From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: [Linux-sunucu] Re: Linux ve santral
Öncelikle burası bunun yazılacağı yer değil bunun farkındayım. Ama sadece
türkiyede santral dediklerinde Karel markası bilinen ve yerleşmiş bir marka
olduğundan ve bu listedede çok anıldığı için farklı markalar olduğunu belirtmek
amacıyla konuya cevap vermek istemiştim.
Özellikle kendimde sürekli Linux kullanıyorum ve kesinlikle Asterisk kötü bir
sistem demek istemedim. Bence gayet başarılı ve sağlam bir şekilde ilerliyor.
(Gerçi bir markalaşma yolunda gibi ama neyse)
Amacım açık kaynak kodlu bir sistemi kötülemek değil. Sadece gelişmesi biraz
daha zaman alacak gibi görünüyor.
Diğer markalardada çok güzel özellikler vardır mutlaka bunları bilmiyorum
(araştırılması gerekir)
sadece kendi ürünümüzün birkaç özelliğinden bahsedeceğim.
Özellik olarak;
Tabi sadece en basit birkaç özellikten bahsedeyim. Devamını isterseniz
ofislerimizde tüm arkadaşlara detaylı anlatabiliriz.
Mobil abone gibi bir özelliğimiz var tüm FCT cihazlar üzerinden cep
telefonlarını santral sisteminin abonesi olarak kullanıyoruz (3g yada internet
kullanarak sip abone yapmaktan bahsetmiyorum). Tamamen cep telefonu şebekesi
üzerinden aktarma, bekletme, sesli posta, santral dış hattına ulaşma ve daha
bir çok santral özelliğini kullanabiliyorsunuz (şebeke servislerini
kullanmıyoruzi kendi santral özelliklerimizi kullanıyoruz).
Dokunmatik ve renkli ekranlı tam Türkçe setlerimiz üzerinden tüm abone
meşguliyetlerini görebiliyoruz. XML tabanlı (bu Asteriskte de mevcuttur.)
arayüz sayesinde istenilen tüm fonksiyonlar ekranda görülebiliyor. Ayrıca
yazılabilecek scriptler ile (Php,Asp, Vb.) her türlü uygulamayı
çalıştırabiliyoruz.
Reklam yapmak gibi oldu ama bu şekilde donanımsal santrallerin bakım
maliyetleri (kullanan ve geri dönüş yapan firmalardan alınan bilgilerdir) çok
daha azdır.
Tekrar özür diliyorum konu hakkında buraya başka yazı yazmayacağım. İsteyen
herkes mail adresimden yazabilir.
Saygılarımla.
What you get is Not what you see yazmış:
Bir çok Asterisk tabanlı dağıtımı hem kurdum hemde test ettim. Donanımsal bir
santralden alabildiğiniz çoğu foknsiyonun yazılımsal (Asterisk) santralden
alınamayacağını gördüm.
Bu fonksiyonlardan bahsedebilir misiniz?
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]
Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından
okuyabilirsiniz;
Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
Mahir GÜL
Network Uzmanı
TEKSAM TELECOMMUNICATIONS
Nec-Philips Unified Solutions Partner
Tel
:
+90 232 446 49 46
Fax
:
+90 232 446 29 46
GSM
:
+90 533 920 59 46
E-Posta
:
[email protected]
[email protected]
Web
:
www.teksam.com.tr
www.necphilips.net
Bu e-posta mesajı kişiye özel olup gizli bilgiler içeriyor olabilir. Eğer bu
e-posta mesaji size yanlışlıkla ulaşmışsa iceriğini hiç bir şekilde
kullanmayınız ve ekli dosyaları açmayınız. Bu durumda lütfen e-posta mesajını
kullaniciya hemen geri gönderiniz ve tüm kopyalarını mesaj kutunuzdan siliniz.
Bu e-posta masajı hiç bir şekilde herhangi bir amaç için çoğaltılamaz
yayınlanamaz ve para karşılığı satılamaz. Bu e-posta mesajı virüslere karşi
anti-virüs sistemleri tarafından taranmıştır. Ancak yollayıcı bu e-posta
mesajının - virüs koruma sistemleri ile kontrol ediliyor olsa bile - virüs
içermediğini garanti etmez ve meydana gelebilecek zararlardan doğacak hiçbir
sorumluluğu kabul etmez.
This message is intended solely for the use of the individual or entity to it
is addressed and may contain confidential information. If you are not the
intended recipient of this message or you receive this mail in error you should
refrain from making any use of the contents and from opening any attachment. In
that case please notify the sender immediately and return the message to the
sender then delete and destroy all copies. This e-mail message could not be
copied published or sold for any reason. This e-mail message has been swept by
anti-virus systems for the presence of computer viruses. In doing so however
sender cannot warrant that virus or other forms of data corruption may not be
present and do not take any responsibility in any occurrence.
_________________________________________________________________
Share your memories online with anyone you want.
http://www.microsoft.com/middleeast/windows/windowslive/products/photos-share.aspx?tab=1
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]
Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından
okuyabilirsiniz;
Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu