Yok dostum Ortaya karısık yapayım sana. A makinası debian4 yer y.bosna kat3 B makinası debian4 yer y.bosna kat2 C makinası windowsxp yer y.bosna kat1 D makinası windows2003srv yer Dolapdere
A b c makinaları aynı binada ve local networkte, d makinası uzakta bir yerde. Sistemimde herkes a makinasına baglı, mailler gidip geliyor-internete cıkılıyor-samba üzerinde binlerce dosya acılıp save ediliyor. Şimdi b makinama gerekli dosyalar rsync ile 2dk bir senk. Ediliyor. Misal /var/www, /data, /home/vmail gibi. Sorun durumunda b makinasından servis vermeye devam edeyim diye. Şimdi yer Dolapdere d makinası hergun 3-5 adet resim cekerek o makinada ilgili klasore resimler konuyor, o makine uzerinde bir prg 15dk bir klasor altındaki 800*600 dan buyuk cozunurlukteki dosyaları resize edip ufaltıyor. Akabinde rsyn ile bendeki a makinesine senkron yapıyor. Pesinden a makinesinde indexleme php calısıyor ve /var/www/images altına bir guzel abumu guncelliyor. Sonucta d makinasındaki bir klasordeki resimler benim üzerimden web tabanlı albumde canlı olarak otomatikman yayınlanıyor. Birde başka atraksiyonlar var tabi. Kat1 ile kat 3 arasında direk bağlantı yok, olmamalıda neyse sonucta portlar kapalı ve 879 nolu porta izin verdim modelhanedeki 5-6 arkadas yapılan kalıpları plotera gondermeden once pdf print yaparak c makinasına yolluyorlar. Bendeki a makinası 5dk bir c makinasına bakıp dosya cekiyor silinenleri kendindende siliyor, eklenenleri ekliyor. B makinası 2dk bir a dan senk yaptıgından tum dosyalarım gercek zamanlı olmasada yedekli ve servise sunulmaya hazır bekliyor. Diğer denemelerimi yazarsan cok daha fazla laf kalabalığ yapmış olurum. İlgili arkadasa telefonla yardımcı olabilirim belki işi çözülür. Not(merak etmeyin telefon önerim yazmaya fazla fırsat bulamadığımdan, msn falan zamanım olmuyor, hiçbir ücret bedel yada karsilik beklemeden musait zamanımda arkadaslara daha ayrıntılı bilgi verebilirim) Herkese iyi akşamlar. -----Original Message----- From: [email protected] [mailto:[email protected]] On Behalf Of Mesut Güler Sent: Friday, October 02, 2009 7:56 PM To: [email protected] Subject: [Linux-sunucu] Re: Disk Clone Merhabalar, Yazılanlardan sanki iki diskin de aynı makina üzerinde takılı olacağını anladım. Yani rsync pek çözüm olmayacak gibi.. dd komutu istenildiği gibi herşeyi olduğu gibi 1e 1 kopyalar. yani tüm 1500gb diski 1 ve 0 lar halinde clonlar dezavantajı ise her seferinde 1.5 tb veri okuyup yazması olacaktır muazzam bir yavaşlık söz konusu olacağını tahmin ediyorum... 160GB sata diski dd ile diğerine kopyaladığımda saatlerce beklemiştim. bakınız: $man dd bir diğer araç da dump. bu araç için dosya sisteminiz ext3 olmalı. bu dosya sisteminde kullanılan gayet güzel yedekleme aracı hatta belli bir algoritma kullanarak her seferinde komple yedek almadan hızdan kazanabilirsiniz.. ayrıntılar: $man dump Aklıma gelen başka bir araç da partimage, ntfs fat gibi dosya sistemleri de dahil olmak üzere bir çok dosya sisteminden image alabiliyor. dd komutundan çok daha hızlı olacağı kesin. ama oluşan dosyayı nereye kopyalasırnız bilmiyorum. yedek diskte fazladan bir disk bölümü oluşturup bu image dosyalarını oraya atmak gerekecek gibi.. ayrıca yedek disten sistemin açabilmesi için grub un MBR ye yaptığı kaydı da unutmamak gerekecek.. http://sourceforge.net/projects/partimage/ umarım işinize yarayabilecek bir fikir verebilmişimdir.. Kolay gelsin.. Barış Münir yazmış: > Merhaba, > > Böle bir iş için rsync işinizi görecektir. > > On Thu, 1 Oct 2009 10:50:09 +0300, "Ahmet Selman Inanc" > <[email protected]> wrote: > >> Merhaba >> >> Uzakta duracak yani remote ile baglanacagim bir server hazirliyorum >> >> Uzerinde iki adet 1500 GB lik disk takili olacak >> >> 1 tanesinde sistem kurulu olacak. İkinci disk'e ise birinci diski >> > belirli > >> araliklarla clonlamak istiyorum. Bire bir. Yani birinci diskteki sistemin >> basina bisey gelirse ikinci disk yerine birinci diski takip direk sistemi >> ayaga kaldirmak istiyorum. >> >> Bunu nasil yapabilirim. >> >> Tesekkurler >> >> _______________________________________________ >> Linux-sunucu E-Posta Listesi >> [email protected] >> >> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php >> bağlantısından okuyabilirsiniz; >> >> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden >> gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini >> kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. >> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu >> >> >> > > _______________________________________________ Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından okuyabilirsiniz; Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu __________ NOD32 4476 (20091002) Bilgi __________ Bu mesaj NOD32 Antivirüs Sistemi tarafından kontrol edilmiştir. http://www.nod32.com.tr _______________________________________________ Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından okuyabilirsiniz; Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
