Yok dostum
Ortaya karısık yapayım sana.

A makinası debian4 yer y.bosna kat3
B makinası debian4 yer y.bosna kat2
C makinası windowsxp yer y.bosna kat1
D makinası windows2003srv yer Dolapdere

A b c makinaları aynı binada ve local networkte, d makinası uzakta bir
yerde.

Sistemimde herkes a makinasına baglı, mailler gidip geliyor-internete
cıkılıyor-samba üzerinde binlerce dosya acılıp save ediliyor.
Şimdi b makinama gerekli dosyalar rsync ile 2dk bir senk. Ediliyor. Misal
/var/www, /data, /home/vmail gibi.
Sorun durumunda b makinasından servis vermeye devam edeyim diye.

Şimdi yer Dolapdere d makinası hergun 3-5 adet resim cekerek o makinada
ilgili klasore resimler konuyor, o makine uzerinde bir prg 15dk bir klasor
altındaki 800*600 dan buyuk cozunurlukteki dosyaları resize edip ufaltıyor.
Akabinde rsyn ile bendeki a makinesine senkron yapıyor. Pesinden a
makinesinde indexleme php calısıyor ve /var/www/images altına bir guzel
abumu guncelliyor. Sonucta d makinasındaki bir klasordeki resimler benim
üzerimden web tabanlı albumde canlı olarak otomatikman yayınlanıyor. 

Birde başka atraksiyonlar var tabi. Kat1 ile kat 3 arasında direk bağlantı
yok, olmamalıda neyse sonucta portlar kapalı ve 879 nolu porta izin verdim
modelhanedeki 5-6 arkadas yapılan kalıpları plotera gondermeden once pdf
print yaparak c makinasına yolluyorlar. Bendeki a makinası 5dk bir c
makinasına bakıp dosya cekiyor silinenleri kendindende siliyor, eklenenleri
ekliyor.

B makinası 2dk bir a dan senk yaptıgından tum dosyalarım gercek zamanlı
olmasada yedekli ve servise sunulmaya hazır bekliyor.

Diğer denemelerimi yazarsan cok daha fazla laf kalabalığ yapmış olurum.
İlgili arkadasa telefonla yardımcı olabilirim belki işi çözülür. Not(merak
etmeyin telefon önerim yazmaya fazla fırsat bulamadığımdan, msn falan
zamanım olmuyor, hiçbir ücret bedel yada karsilik beklemeden musait
zamanımda arkadaslara daha ayrıntılı bilgi verebilirim)

Herkese iyi akşamlar.


-----Original Message-----
From: [email protected]
[mailto:[email protected]] On Behalf Of Mesut Güler
Sent: Friday, October 02, 2009 7:56 PM
To: [email protected]
Subject: [Linux-sunucu] Re: Disk Clone

Merhabalar,

Yazılanlardan sanki iki diskin de aynı makina üzerinde takılı olacağını 
anladım. Yani rsync pek çözüm olmayacak gibi..

dd komutu istenildiği gibi herşeyi olduğu gibi 1e 1 kopyalar. yani tüm 
1500gb diski 1 ve 0 lar halinde clonlar dezavantajı ise her seferinde 
1.5 tb veri okuyup yazması olacaktır muazzam bir yavaşlık söz konusu 
olacağını tahmin ediyorum... 160GB sata diski dd ile diğerine 
kopyaladığımda saatlerce beklemiştim.
bakınız: $man dd

bir diğer araç da dump. bu araç için dosya sisteminiz ext3 olmalı. bu 
dosya sisteminde kullanılan gayet güzel yedekleme aracı hatta belli bir 
algoritma kullanarak her seferinde komple yedek almadan hızdan 
kazanabilirsiniz..
ayrıntılar: $man dump

Aklıma gelen başka bir araç da partimage, ntfs fat gibi dosya sistemleri 
de dahil olmak üzere bir çok dosya sisteminden image alabiliyor. dd 
komutundan çok daha hızlı olacağı kesin. ama oluşan dosyayı nereye 
kopyalasırnız bilmiyorum. yedek diskte fazladan bir disk bölümü 
oluşturup bu image dosyalarını oraya atmak gerekecek gibi.. ayrıca yedek 
disten sistemin açabilmesi için grub un MBR ye yaptığı kaydı da 
unutmamak gerekecek..
http://sourceforge.net/projects/partimage/


umarım işinize yarayabilecek bir fikir verebilmişimdir..

Kolay gelsin..

Barış Münir yazmış:
> Merhaba,
>
> Böle bir iş için rsync işinizi görecektir.
>
> On Thu, 1 Oct 2009 10:50:09 +0300, "Ahmet Selman Inanc"
> <[email protected]> wrote:
>   
>> Merhaba
>>
>> Uzakta duracak yani remote ile baglanacagim bir server hazirliyorum
>>
>> Uzerinde iki adet 1500 GB lik disk takili olacak
>>
>> 1 tanesinde sistem kurulu olacak. İkinci disk'e ise birinci diski
>>     
> belirli
>   
>> araliklarla clonlamak istiyorum. Bire bir. Yani birinci diskteki sistemin
>> basina bisey gelirse ikinci disk yerine birinci diski takip direk sistemi
>> ayaga kaldirmak istiyorum. 
>>
>> Bunu nasil yapabilirim.
>>
>> Tesekkurler
>>
>> _______________________________________________
>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
>> [email protected]
>>
>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php 
>> bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>
>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden
>> gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini
>> kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>
>>
>>     
>
>   

_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

__________ NOD32 4476 (20091002) Bilgi __________

Bu mesaj NOD32 Antivirüs Sistemi tarafından kontrol edilmiştir.
http://www.nod32.com.tr


_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap