Arkadaş diskleri değiştirmekten bahsettiğine göre sunucuya bir şekilde
fiziksel erişimin olduğunu varsayıyorum;

Sistem kurulduktan sonra sisteme ikinci disk takılarak clonezilla vb
bir tool ile ilk diskin kopyası alınır. İkinci disk olarak bırakılır,
sistem ilk diskten açacak şekilde ayarlanır.
Sistem rsync ile kararlı haldeyken ilk diskten ikinci diske eşitlenir.
İlk diskte sorun olduğunda sistem ikinci diskten açacak şekilde
ayarlanıp en son yapılan eşitlemeden devam edilir.

Eğer sisteme fiziksel erişim olmayacaksa, ilk aşamalar fiziksel erişim
dahilinde yapılır ve  setuptan açılış diski ikinci disk olarak
ayarlanarak grub ayarları yeniden yapılır. Bu işlem deneme yanılma
yoluyla oluyor ne yazık ki ve anakart ve biosuyla doğrudan bağımlı.
Özellikle sistemin sata diskleri ide veya ahci modunda görmeleri çok
fark yaratıyor. fstabın da güncellenmesi gerekebilir. diskleri uuid
ile bağlamayı düşünebilirsiniz. Ama her halde uzaktan en azından bir
kvm erişiminiz olması lazım biosa ulaşabilmek için.

Bütün bunlarla uğraşmak yerine raid1+lvm kullanmanızı tavsiye ederim.
Yukardaki sistem mantıken yedekli gibi çalışıyor olmasına rağmen, raid
kullanmama sebebiniz olarak belirttiğiniz filesistem bozulmasına
yolaçan sebebin ikinci diski etkilemeyeceğinin garanti olmadığını
hatırlatırım. Sağlıklı offsite yedeklemenin yerini hiçbirşey tutamaz.
Ayrıca bizlere hizmet eden donanımın sağlığının da titizlikle takip
edilmesi gerekiyor.

Kolay gelsin,
Osman

2009/10/2 ilker AYDIN <[email protected]>:
> Yok dostum
> Ortaya karısık yapayım sana.
>
> A makinası debian4 yer y.bosna kat3
> B makinası debian4 yer y.bosna kat2
> C makinası windowsxp yer y.bosna kat1
> D makinası windows2003srv yer Dolapdere
>
> A b c makinaları aynı binada ve local networkte, d makinası uzakta bir
> yerde.
>
> Sistemimde herkes a makinasına baglı, mailler gidip geliyor-internete
> cıkılıyor-samba üzerinde binlerce dosya acılıp save ediliyor.
> Şimdi b makinama gerekli dosyalar rsync ile 2dk bir senk. Ediliyor. Misal
> /var/www, /data, /home/vmail gibi.
> Sorun durumunda b makinasından servis vermeye devam edeyim diye.
>
> Şimdi yer Dolapdere d makinası hergun 3-5 adet resim cekerek o makinada
> ilgili klasore resimler konuyor, o makine uzerinde bir prg 15dk bir klasor
> altındaki 800*600 dan buyuk cozunurlukteki dosyaları resize edip ufaltıyor.
> Akabinde rsyn ile bendeki a makinesine senkron yapıyor. Pesinden a
> makinesinde indexleme php calısıyor ve /var/www/images altına bir guzel
> abumu guncelliyor. Sonucta d makinasındaki bir klasordeki resimler benim
> üzerimden web tabanlı albumde canlı olarak otomatikman yayınlanıyor.
>
> Birde başka atraksiyonlar var tabi. Kat1 ile kat 3 arasında direk bağlantı
> yok, olmamalıda neyse sonucta portlar kapalı ve 879 nolu porta izin verdim
> modelhanedeki 5-6 arkadas yapılan kalıpları plotera gondermeden once pdf
> print yaparak c makinasına yolluyorlar. Bendeki a makinası 5dk bir c
> makinasına bakıp dosya cekiyor silinenleri kendindende siliyor, eklenenleri
> ekliyor.
>
> B makinası 2dk bir a dan senk yaptıgından tum dosyalarım gercek zamanlı
> olmasada yedekli ve servise sunulmaya hazır bekliyor.
>
> Diğer denemelerimi yazarsan cok daha fazla laf kalabalığ yapmış olurum.
> İlgili arkadasa telefonla yardımcı olabilirim belki işi çözülür. Not(merak
> etmeyin telefon önerim yazmaya fazla fırsat bulamadığımdan, msn falan
> zamanım olmuyor, hiçbir ücret bedel yada karsilik beklemeden musait
> zamanımda arkadaslara daha ayrıntılı bilgi verebilirim)
>
> Herkese iyi akşamlar.
>
>
> -----Original Message-----
> From: [email protected]
> [mailto:[email protected]] On Behalf Of Mesut Güler
> Sent: Friday, October 02, 2009 7:56 PM
> To: [email protected]
> Subject: [Linux-sunucu] Re: Disk Clone
>
> Merhabalar,
>
> Yazılanlardan sanki iki diskin de aynı makina üzerinde takılı olacağını
> anladım. Yani rsync pek çözüm olmayacak gibi..
>
> dd komutu istenildiği gibi herşeyi olduğu gibi 1e 1 kopyalar. yani tüm
> 1500gb diski 1 ve 0 lar halinde clonlar dezavantajı ise her seferinde
> 1.5 tb veri okuyup yazması olacaktır muazzam bir yavaşlık söz konusu
> olacağını tahmin ediyorum... 160GB sata diski dd ile diğerine
> kopyaladığımda saatlerce beklemiştim.
> bakınız: $man dd
>
> bir diğer araç da dump. bu araç için dosya sisteminiz ext3 olmalı. bu
> dosya sisteminde kullanılan gayet güzel yedekleme aracı hatta belli bir
> algoritma kullanarak her seferinde komple yedek almadan hızdan
> kazanabilirsiniz..
> ayrıntılar: $man dump
>
> Aklıma gelen başka bir araç da partimage, ntfs fat gibi dosya sistemleri
> de dahil olmak üzere bir çok dosya sisteminden image alabiliyor. dd
> komutundan çok daha hızlı olacağı kesin. ama oluşan dosyayı nereye
> kopyalasırnız bilmiyorum. yedek diskte fazladan bir disk bölümü
> oluşturup bu image dosyalarını oraya atmak gerekecek gibi.. ayrıca yedek
> disten sistemin açabilmesi için grub un MBR ye yaptığı kaydı da
> unutmamak gerekecek..
> http://sourceforge.net/projects/partimage/
>
>
> umarım işinize yarayabilecek bir fikir verebilmişimdir..
>
> Kolay gelsin..
>
> Barış Münir yazmış:
>> Merhaba,
>>
>> Böle bir iş için rsync işinizi görecektir.
>>
>> On Thu, 1 Oct 2009 10:50:09 +0300, "Ahmet Selman Inanc"
>> <[email protected]> wrote:
>>
>>> Merhaba
>>>
>>> Uzakta duracak yani remote ile baglanacagim bir server hazirliyorum
>>>
>>> Uzerinde iki adet 1500 GB lik disk takili olacak
>>>
>>> 1 tanesinde sistem kurulu olacak. İkinci disk'e ise birinci diski
>>>
>> belirli
>>
>>> araliklarla clonlamak istiyorum. Bire bir. Yani birinci diskteki sistemin
>>> basina bisey gelirse ikinci disk yerine birinci diski takip direk sistemi
>>> ayaga kaldirmak istiyorum.
>>>
>>> Bunu nasil yapabilirim.
>>>
>>> Tesekkurler
>>>
>>> _______________________________________________
>>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
>>> [email protected]
>>>
>>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
>>> bağlantısından okuyabilirsiniz;
>>>
>>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden
>>> gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini
>>> kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
>>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
> _______________________________________________
> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> [email protected]
>
> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından
> okuyabilirsiniz;
>
> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>
> __________ NOD32 4476 (20091002) Bilgi __________
>
> Bu mesaj NOD32 Antivirüs Sistemi tarafından kontrol edilmiştir.
> http://www.nod32.com.tr
>
>
> _______________________________________________
> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> [email protected]
>
> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
> okuyabilirsiniz;
>
> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap