Merhabalar,

        Herhangi bir linux firewall işinizi görecektir. Ben genelde CentOS
üzerinde bu işleri yapmayı tercih ediyorum.

        Asıl değinmek istediğim nokta; metro ethernet'i sonlandırmak için bir
router almanıza gerek olmadığı. Daha önce TTnet ve Turk.net'den alınmış
metro ethernetleri 1000Base-LX -> 1000Base-TX dönüştürücü ile linux'da
sonlandırdım ve uzun süre sorunsuzca çalıştığını biliyorum.

        Hala da metro ethernet için bir üçüncü katman anahtar/yönlendirici
ayırmak yerine bu şekilde çözmeyi tercih ediyorum. Kullandığım Allied
Telesyn, AMP ve Advantech dönüştürücüler hiç başımı ağrıtmadı şimdiye kadar.

        Kolay gelsin.

Halid wrote On 04-11-2010 20:50:
> Merhabalar,
>
> �irketimiz sistem odası içerisinde 30 Mbit ba�lantı altında 5-10
> sunucuyu barındıraca�ız. Sistem odasını genellikle rsync, software
> repository, RabbitMQ ve web hosting i�lerinde kullanılacak sunucular
> için kullanıyor olaca�ız.
>
> Metro ethernet ile gelen ba�lantıyı router ile sonlandırmamız
> gerekiyor. Bu konuda bize ba�langıç seviyesinde bir router gerekiyor.
> Router arkasında linux tabanlı bir firewall dü�ünüyoruz.
>
> Bu konuda önerileri ve tavsiyeleri ara�tırıyoruz.
>
> Te�ekkürler,

> [...]

Kerem ERZURUMLU
Arastirma Görevlisi        Tel: +90 312 2977500/131
Sistem/Ag Yöneticisi       Fax: +90 312 2977502
Hacettepe Universitesi     GSM: +90 532 2539074
Bilgisayar Mühendisligi    http://www.penguen.net