google'da arayınca pek çok alternatif çıktı. bu kadarını beklemiyordum:
http://www.ispconfig.org/

http://isp-control.net/

http://www.webmin.com/

http://www.froxlor.org/

http://lxcenter.org/software/kloxo

http://www.openpanel.com/

http://www.vhcs.net/

http://www.syscp.org/

http://www.cpanel.net/

http://www.directadmin.com/

hatta şurda daha fazlası
varmış: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_web_hosting_control_panels

Yalnız, önemli bir husus var. doğru yapılandıracak ve sürekli kontrol edecek
kadar kendinize güvenmiyorsanız tehlikeli olabilir.

belki kurulum konusunda birisinden destek almanız veya kendi ihtiyacınıza
yönelik basit bir program yazdırmanız daha mantıklı olabilir.

sevgiler,
Mustafa

m_alde...@yahoo.com
www.aldemir.net