Active directory ilk önce kontrol ediyor her bağlantı için, geç gelmesinin
sebebi bu. AD içerisindeki SQL serverlar'da kağnı gibi çalışır mesela
mübala etmeden %10, %20 performansı yer. Bu tip bir bağlantı kullanırken,
kullanıcılara mümkün olduğunda paylaşımdaki klasörleri yine klasör olarak
bağlamaya çalışın yani bilgisayarlarına Y: , Z: gibi değilde masaüstlerinde
kısayol gibi oluşturun. Böylelikle sadece kullanmak istediklerinde
bağlanmış olacaklar buda bilgisayarlarının açılışını bir nebze olsun
hızlandıracak.

Not: AD, ve Samba konuşabilmek için bazı portlara ihtiyaç duyuyor o
portları biliyorsun ve açtın ve açık olduklarını denedin değilmi ?