Atıf Bey,

Doğrusu vpopmail yapmak zaten :) Ben bir hata yapmış ve qmaild olarak 
bırakmışım betikte. Böyle yapıldığında SMTP auth'un ne yaptığını paylaşayım 
bari :) Eğer qmail'i SMTP auth ile kullanıyor ve permissionda böyle bir hata 
yaparsanız qmail kullanıcı adı ve şifreye ne yazarsanız yazın relay hakkı 
veriyor.. Permission sorunu var deyip hata vermek yerine şifre ve kullanıcı adı 
doğru gibi ok, go ahead diyor qmail-smtp :))) Bir anda sunucunuz open relay 
oluveriyor. Relay testi yapan sitelerde sorgulattığınızda tüm testlerden 
geçiyorsunuz ama adamlar çatır çatır mail yolluyor sunucunuz üzerinden. Bir bug 
sayılmaz çünkü kurulum hatası ama kullanıcı böyle hatalı bir konfigürasyon 
yaparsa işleme izin vermemesi lazım qmail-smtp'nin bence..


________________________________
 Kimden: Atıf CEYLAN <[email protected]>
Kime: [email protected] 
Gönderildiği Tarih: 16 Şubat 2012 11:16 Perşembe
Konu: [Linux-sunucu] Re: Yan:  Re: Qmail'i SMTP-AUTH Yaması ile Kullanan 
Arkadaşlara Bir Soru
 

Daldirmak kismini anlamasam da qmail davranisi ile ilgili sorun olmaz ama dosya 
yazma okuma haklarindan dolayi vpopmail dizinlerine erisimde sorun olur :)
Vpopmail domains klasorunu chown ile bu kullanici ve gruba set ederek 
deneyebilirsiniz. Ancak yeni bir domain veya user eklediginizde onun dizin 
sahipliklerini de degistirmeniz gerekecek. 
Ayrica imap sunucu kullaniyorsaniz onun plugin'i de bu sahipliklerde olmasi 
vs.. lazim. Bence uzun is, vpopmail yapin.

On Wed, 2012-02-15 at 22:55 -0800, Bedreddin ŞAHBAZ wrote: 
Atıf Bey, 

>
>
Cevap için teşekkürler. Vpopmail ile smtp-auth kullanıp da daldırır; 

>
>
QMAILDUID=`id -u qmaild`
NOFILESGID=`id -g qmaild`
şeklinde bırakırsanız senaryo ne olur? Nasıl davranır qmail? 

>
>

>________________________________
> 
>Kimden:Atıf CEYLAN <[email protected]>
>Kime:[email protected] 
>Gönderildiği Tarih:15 Şubat 2012 17:08 Çarşamba
>Konu:[Linux-sunucu] Re: Qmail'i SMTP-AUTH Yaması ile Kullanan Arkadaşlara Bir 
>Soru
>
>

>
Vpopmail kullaniyorsaniz,
>
>QMAILDUID=`id -u vpopmail`
>NOFILESGID=`id -g vpopmail`
>
>kullanmiyorsaniz, 
>QMAILDUID=`id -u qmaild`
NOFILESGID=`id -g qmaild` 
>On Wed, 2012-02-15 at 06:54 -0800, Bedreddin ŞAHBAZ wrote: 
>
>Selam Arkadaşlar,
>>
>>
>>Qmail'i SMTP-AUTH ile kullanan arkadaşlar acaba SMTP run betiğini 
>>paylaşabilirler mi? Bu betikte tcpserver'ın hangi kullanıcı hakları ile 
>>çalışacağını bildirdiğimiz alanda hangi kullanıcı tanımlı?
>>
>>
>>Saygılarımla.. 
>>_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Liste kurallarını 
http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından okuyabilirsiniz; Bu 
Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. 
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu 
>
>-- 
>/** * @author Atıf CEYLAN * Software Developer & System Admin * 
>http://www.atifceylan.com */  

>_______________________________________________
>Linux-sunucu E-Posta Listesi
>[email protected]
>
>Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
>okuyabilirsiniz;
>
>Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
>e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
>dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
>https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>
>
>
>
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Liste kurallarını 
http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından okuyabilirsiniz; Bu 
Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. 
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu 

-- 
/** * @author Atıf CEYLAN * Software Developer & System Admin * 
http://www.atifceylan.com */  
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap