On 2012-02-21 1:17 PM, Atıf CEYLAN wrote: > Hocam bu dediginiz dogru ama gelin gorun ki calisan sistemin degismesi > saglam bir plan ve teste bagli.
Parti parti gecin. Ilk once sadece bazi kullanicilari/domainleri yeni MTA'ya gecirin. Cikarsa sorunlari halledin, daha fazla kisileri gecirin... > 7 yillik calisan bir sistemi bir anda degistirmek nelere malolur iyi > hesap etmek lazim. Dahasi postfix neredeyse hic bilmiyorum. En azindan > farkli sekillerde biraz tecrubem olsa gozum kapali atlayacagim :) Ikinci bir mta kullanmayi ogrenmek ilkine gore daha kolay. Prensipler ayni. Yeni yapiyi ve komutlari ogreniyorsunuz sadece. Postfix olmasi sart degil. > Hazir soz acilmisken bir iki bisey sorayim postfix hakkinda, virtual > domainleri ve accountlari db uzerinde tutabildigine gore burada bir adet > limiti (db limitleri disinda) soz konusu olmuyor sanirim? Hayir, limit yok. > Birde gunluk gonderim limitleri domain ve kullanici bazli yapilabiliyor > mu? Misal herbir domain gunluk 500 posta gonderebilsin veya filan user > gunluk 200 eposta gonderebilsin gibi. Policy daemon kullanarak yapiliyor. Policyd, postfwd populer. http://www.postfix.org/addon.html#policy > Son olarak yogun bir sistemde postfix'te kuyruk sorunlari vs.. cok sIk > yasanir mi? Hayir: http://www.postfix.org/TUNING_README.html http://www.postfix.org/QSHAPE_README.html -- Eray Aslan <[email protected]> _______________________________________________ Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından okuyabilirsiniz; Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
