On 2012-02-21 1:17 PM, Atıf CEYLAN wrote:
> Hocam bu dediginiz dogru ama gelin gorun ki calisan sistemin degismesi
> saglam bir plan ve teste bagli.

Parti parti gecin.  Ilk once sadece bazi kullanicilari/domainleri yeni
MTA'ya gecirin.  Cikarsa sorunlari halledin, daha fazla kisileri gecirin...

> 7 yillik calisan bir sistemi bir anda degistirmek nelere malolur iyi
> hesap etmek lazim. Dahasi postfix neredeyse hic bilmiyorum. En azindan
> farkli sekillerde biraz tecrubem olsa gozum kapali atlayacagim :)

Ikinci bir mta kullanmayi ogrenmek ilkine gore daha kolay.  Prensipler
ayni.  Yeni yapiyi ve komutlari ogreniyorsunuz sadece.  Postfix olmasi
sart degil.

> Hazir soz acilmisken bir iki bisey sorayim postfix hakkinda, virtual
> domainleri ve accountlari db uzerinde tutabildigine gore burada bir adet
> limiti (db limitleri disinda) soz konusu olmuyor sanirim?

Hayir, limit yok.

> Birde gunluk gonderim limitleri domain ve kullanici bazli yapilabiliyor
> mu? Misal herbir domain gunluk 500 posta gonderebilsin veya filan user
> gunluk 200 eposta gonderebilsin gibi.

Policy daemon kullanarak yapiliyor. Policyd, postfwd populer.
http://www.postfix.org/addon.html#policy

> Son olarak yogun bir sistemde postfix'te kuyruk sorunlari vs.. cok sIk
> yasanir mi?

Hayir:
http://www.postfix.org/TUNING_README.html
http://www.postfix.org/QSHAPE_README.html

-- 
Eray Aslan <[email protected]>
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap