Hocam öncelikle qmail ile taşınman arasında bir bağlantı yok. MTA değiştireceğin için delivery yazılımının ne olduğunun bir önemi yok. Imap olarak ne kullanıyorsun? Eğer dovecot kullanıyorsan postfix+dovecot gayet başarılı ve uyumlu. Ek bir taşıma programına gerek kalmaz.

Kurarsın ve klasör olarak maildir klasörünü gösterirsin oldu bitti. Maildir kullanmak yerine mdbox diye kendi formatı var. Onu da kullanabilirsin. Belirlediğin boyutta dosyaları split edip (default 2mb) herbir dosya içerisinde birden fazla mail tutarak daha az sayıda ve daha iyi performansta bir dizin yapın oluyor. dsync adında bir uygulaması var, onunla da yedekleme vs. yapıyorsun veya mail formatını değiştirebiliyorsun. Tek dez avantajı zaman zaman purge ve expunge işlemleri yapman gerekiyor.

File System bence XFS. rieserfs son durumu nedir bilemiyorum ama geliştiricisi en son cinayetten içeri girmişti. Hangi filesystem kullanırsan kullan mount options noatime ve eğer pilli raid kartın varsa barrier=0 kullan.