Hi,

"Hegedüs Ervin" <airw...@freemail.hu> írta 2009-03-06 00:32-kor:

> Nem ertem pontosan mit szeretnel ezzel mondani, de ugy gondolom,
> hogy pont az ilyenek miatt erdemes a magyar tld-s visszaoldhato
> klienseket atengedni a Postgrey-en. Van ahol 3 oraert mar a
> szonyeg szelen all a rendszergazda :), ezzel meg siman bejon
> elsore.
Ha három óra kell neki, az a túloldal gubanca is! Simán, akár
rendeltetésszerű működés közben sok levél miatti megterhelés miatt is lehet
4xx hibakód! Ilyenkor a túloldal kötelessége újraküldeni.
Szerinted ez "takarózás" az rfc822-vel, szerintem pedig az rfc egyértelműen
megmondja kié a felelősség! A szürkelista 5 perc után már beengedi. Ha ő
csak 3 órával később, vagy még később próbálkozik újra, akkor ő az aki nem
a "szabályok" szerint játszik. Kb. mintha egy ajánlva feladott küldeményre
panaszkodnának, hogy csak 3 hét múlva érkezett meg, és ezt rám akarnák
testálni, mint fogadóra, miközben itthon ültem, csak nem nyitottam ki az
ajtót az első csengetésre.

Ezt akár a szőnyeg szélén is el lehet mondani. Ha nem fogadják el, akkor
álláskeresés start, majd felmondólevél be, és postgrey meg spamszűrő ki,
konfigja töröl, és fulladjanak bele a spamba.

Tapasztalván hogy a postgrey+spamassasin-milter+clamav-milter (figyelem!!!
milter!!!) milyen hatékonysággal és milyen kevés cpu igénnyel szűr idáig
mindenki akinek elmondtam milyen kellemetlenségekkel jár 1-1 új
levelezőpartner "betanulásakor", mindegyik maximálisan elégedett vele. Ha
vmi. sürgős, akkor kapcsolatfelvételkor csak első alkalommal tudják, hogy
nyomnak mellé egy telefont, hogy esetleg 5 perc múlva küldjék újra, majd az
újraküldött előbb megjön, és vmikor fél óra múlva az eredeti is, ez senkit
sem zavart.

BTW.: A milteres szűrések miatt a 15 spamassassin által 15 pontosra itélt
spammokat, valamint a clamav szerint vírusokat át se veszi permanens
hibakóddal, innentől még a mailqueue sincs terhelve visszapattanókkal.

Ezt az egész fentit én még avval szoktam kiegészíteni, hogy aki invalid
helo-val köszön be, azt is elhajtom a susnyásba. Ügyfelek már erre is
"ráéreztek", hogy új partnerrel vennék fel a kapcsolatot, de vmi. gáz van
velük, és már ők is sejtik, hogy ilyenkor be kell írjam a levelezőpartnerük
ip-jét a "balfaszipk" nevű konfigfájlba: szólnak,  rákeresek log-ban, látom
valóban odavalók, beírom, és náluk eltekintés van az invalid helo-tól.

Üdv:Gyur!