Sziasztok!

Haladok, ha lassan is, de aztán természetesen elakadtam...

Ami kész virtuális gépeken:
- szerver: debian9, sama4 ad
- Windows 7 kliens, működik rendesen (roaming profil, stb.)
- tűzfal: debian9, squid3 transzparens proxy.

A tűzfal gépre került samba4, winbind, bekonfiguráltam, része az AD-nak,
wbinfo -u és wbinfo -g mutatja, amit kell.

Elvileg létezik egy egyszerű módja annak, hogy squid acl-eket hozzak
létre az AD-ban lévő csoportok alapján: wbinfo_group a neve.

https://www.systutorials.com/docs/linux/man/8-ext_wbinfo_group_acl/

És itt az elakadás: nem indul a squid.

Ennyi van a konfigomban egyelőre, mint acl:

external_acl_type wbinfo_check %LOGIN /usr/lib/squid/ext_wbinfo_group_acl
acl inetcsoport1 external wbinfo_check inet1
acl inetcsoport2 external wbinfo_check inet2
http_access allow inetcsoport2
http_access allow inetcsoport2

Indítanám, az eredménye:

ERROR: Invalid ACL: acl inetcsoport1 external wbinfo_check inet1
ERROR: Invalid ACL: acl inetcsoport1 external wbinfo_check inet1

Szerintetek mit nézek el? Nem jövök rá...

Üdv: Vasti