En/na Joan Aguilar ha escrit:
Hola Adelina,

Gràcies per la teva informació pero com puc configurar-lo el programa dons sols
al obrir el Glom em surt que si vull una nova base de dades o veure un exemple
dels que hi ha de mostra ja fets però en lloc que pugi configurar-lo i em surt
una pantalla que primer posa “localhost” segon el nom de la base de dades que
vull  fer o consultar , tercer el nom d’usuari i quart la paraula de pas i no
tinc o no veig com configurar-lo, si el fas servir i em pots orientar tu
agrairé.

Joan,

El Glom és un programa gestor de bases de dades (semblant, en certs aspectes, al FileMaker de Mac) que treballa amb un motor de base de dades separat. Pel que he vist, en aquest cas és el PostgreSQL: és a dir, una base de dades segura, ràpida (encara que no tant com Firebird o MySQL) i molt potent. Aquestes bases de dades actuen com a servidor, encara que estigui a la teva pròpia màquina ("localhost" és el nom genèric de l'ordinador amb el que estàs treballant). Per descomptat, pots tenir "clients" Glom a altres màquines de la xarxa.

Si el programa que has instal·lat no ho ha fet també amb el motor de bases de dades PostgreSQL, caldria que l'instal·lessis amb les eines de la teva distribució si vols usar Glom.

Per tant, si la documentació de Glom (tots els programes de GNU/Linux porten la seva pròpia documentació, a vegades simple, altres molt complerta) no t'indica com has d'inicialitzar PostgreSQL, caldria llavors que miressis la documentació de PostgreSQL (ho sento, jo no faig servir aquesta base de dades) i donessis d'alta un administrador o canviessis la contrasenya d'aquest (recomanat a efectes de seguretat. Llavors pots donar d'alta l'usuari o usuaris que necessitis i acabar de configurar-la.

Com veus, encara que la interfície del programa sigui atractiva i senzilla, es tracta d'un programari molt potent: en GNU/Linux, la majoria de les bases de dades són molt més que el MS-Access.

Ara, si el que vols és una base de dades senzilla, que no et doni maldecaps i es pugui configurar visualment, ara també tens l'opció amb OpenOffice-2 Base (que segurament ja tens instal·lat a la teva distribució). Trobaràs una documentació completa a la web d'OpenOffice.org i, més a mà, a l'ajuda de l'OpenOffice.

Com sempre, es tracta de començar amb exemples senzills i després fer una interfície més completa i maca.

Tot i això, si el que vols és aprofitar realment bases de dades, formularis i taules que tinguis en FileMaker, pots provar (si tens el programa per Windows) de fer-lo funcionar en un emulador (com VBox, VMware, Qemu, etc) o en Wine / CrossOver. La meva dona usa una base de dades en OpenOffice (amb taules en formar dBase) i després, amb una versió antiga de FileMaker (la 3.0) la passa a un company que usa una versió actual de FileMaker i pot obrir-la sense problemes.

El programari lliure és bonic precisament perquè normalment saps el que vols fer i el que fas, i et compromet amb la solució. Així anem aprenent, cosa que no està gens malament si vols fer quelcom de profit.

Espero haver-te ajudat.

                Eduard Selma.

--
Eduard Selma i Bargalló.