Hej,
det ska hållas en lite konferens om dynamiska språk, smalltalk och annat, och
jag kommer få 15 minuter på mig att göra reklam för common-lisp. Det känns
ganska utmanande att välja ut höjdpunkter.  Funderar på följande upplägg som
säkert måste kortas:

1. Visa att jag är en normal människa och min road to lisp.
2. Litet powerpoint quiz för att visa några kanske oväntade fakta. (Lisp är
kompilerat, Lisp är OO/funktionellt, Lisp används i kommersiella projekt
nuförtiden).
2. Dissassemble på en enkel funktion. Declare på datatyper om man vill skapa
optimerad kod.
3. CLOS och generiska funktioner.
4. Makron med Anaforiska-if som exempel. Sedan ytligt om något exempel från
min egen kod.
5. Undantagshantering? Interaktivitet/remote debugging med slime?

Konferensen är gratis om någon är intresserad av att gå, jag klipper in lite
reklam nedan.

*/Henrik Hjelte*

*
Meet with Peers at "Dynamic Stockholm 2010" !*

Cincom, Devoteam Quaint and TPG Objektfabriken have joined forces and invite
you to an evening full of presentations and informal exchange around dynamic
languages.

*When?
*October 19th, from 16:00-22:00

*Where?
*Stockholm (Stockholmskonferens, Örlogsvägen 11, 111 49 Stockholm)

*Agenda*

16.00-16.10 - Welcome
16.10-17.00 - "Dynamic languages on mobile platforms" (Mikael Kindborg,
MoSync)
17.10-18.00 - "Agile Release Strategy" (Niklas Björnerstedt, Core Group)
18.10-19.00 - "Web Development with Seaside" (Julian Fitzell, Cincom
Systems)

*19.00-20.30 - Dinner*

20.30-21.45 - Series of mini presentations highlighting the key cool aspect
of a language
- Groovy (Niklas Lindström, Valtech)
- Common-Lisp (Henrik Hjelte, stix.to)
- Python (Jonas Beckman, Kami Development)
- Smalltalk (Björn Eiderbäck, Devoteam Quaint)

*21.45-... - Free mingle*

Anmäl dig på http://dynamicstockholm2010.eventbrite.com