Merhaba,

Cryptolocker ataklarý için kullanýlan domain'ler için SPF kaydý da, IP
adreslerinin reverse DNS kayýtlarý da bulunuyor. Bu kontroller Cryptolocker
ataklarý için bir önlem olarak iþe yaramýyor. Karþýmýzda email sistemleri kurup
üzerinden normal yollardan email'ler gönderen birileri var. Kendilerini ele
vermeyecek noktaya kadar olan kontrol noktalarýný aþacak önlemler
alabiliyorlar.

Daha sýký kontroller yaptýðýnýzda ise Ömer Bey'in de belirttiði gibi, zorunlu
olmayan SPF gibi kayýtlar genelde yapýlmadýðýndan iletiþim sekteye uðruyor. SPF
kaydý yaný sýra reverse DNS kaydýnýn ilgili domain'i gösterecek þekilde
yapýlmasý, mail server host name için A kaydý oluþturulmasý gibi tavsiye edilen
"iyi uygulamalar" ise pek az dikkate alanýyor.

Ataklarýn yoðun olduðu bir dönemde bir süre bu kontrolleri devreye almýþtýk.
Ýrili ufaklý, yurt dýþý ve içi birçok firmanýn yaný sýra, aklýnýza
getirmeyeceðiniz hosting firmalarý ve bankalarýn bir çoðu kontrolleri geçemez
hale gelmiþti. Bir süre mücadele edip, sýk iletiþimde olunan yerler ile
görüþerek özellikle DNS kayýtlarýnda düzeltmeler yaptýrdýk (bir banka da
dahil). Ancak baktýk ki pek kimse bunlarý pek kâle almýyor ve dünyaya savaþ
açmýþ gibi oluyoruz, baþa çýkamayýp eski tas eski hamam durumuna geri dönmek
durumunda kaldýk.

Bu tür durumlarý önleyici standartlar zorunlu hale gelmedikçe, zararlýlarý
tespit etmeye çalýþan sistemlerin yetenekleri ölçüsünde korunabilir olacaðýz
sanýrým.

Yavuz Cengiz
Bilgi Ýþlem Müdürü
IT Manager