Bu konuda, özellikle paranın hareketini yakından ilgilendiren bir alanda,
kayıtların yargının yetkisi alanında olmasını sağlamak bile tek başına bir
devlet için geçerli ve yeterli gerekçedir diye düşünüyorum.

Bunun arkasında ikincil gerekçeler de vardır mutlaka. Örneğin bu alanlarda
yurt dışı altyapısına izin verilmesi halinde  teknoloji transferi, bilgi
birikimi, insan kaynağı gelişimi mümkün olmayacak ya da sınırlı olacaktır.
Bir devlet için bu çok önemli bir gerekçedir sanırım.

Başka bir açıdan bakılırsa, Türkiye yargısının yetki alanında olması ne
kadar önemli ise, başka ülke yargısının yetki alanına sokulması o kadar
risklidir bence. Ülke yönetimleri arası gerilimlerde konvansiyonel savaş
noktasına gelinmeden önce tüm yaptırımlar tüketiliyor. Bu tür durumlarda
finans / telekom / savunma sektörü gibi stratejik sektörlerin yurtdışında
barındırılan bir sisteme bağımlı olması önemli bir risktir kanaatimce.