Merhaba,

İmkanlarım dahilinde çoğu şeyi ilk olarak teoride başlayıp akabinde
uygulayarak öğrendim. Tabi ki herşeyden önce İngilizce diyebilirim.
İngilizce olayını en azından teknik yazıları anlayacak şekilde
öğrenirseniz, işler biraz daha kolaylaşıyor. Böylece internetin her
köşesinde Türkçe döküman bakma gibi bir dertten kurtuluyorsunuz. Ki
Youtube'de gerçekten çok kaliteli kaynaklar var.

Şahsi fikrim dilden sonraki belki de en önemli olay siber güvenlikte hangi
alana yoğunlaşacağını bulmak. Kendimden örnek vermek gerekirse Android'de
tersine mühendislik ile başladım. İlerleyen zamanlarda da zararlı yazılım
analizleriyle ki hala o konular üzerinde devam ediyorum.

Herhangi bir siber güvenlikte çalışmıyorum ama kendini motive edecek
konular üzerinde yoğunlaştırabilirsen öğrenmenin sonu açık diyebilirim.
Sertifikalar konusunda ise maalesef herhangi bir bilgim bulunmuyor.

Uğraştığınız alanı veya uğraşacağınız alanı belirtebilirseniz daha fazla
kişi size yardımcı olabilir diye düşünüyorum.