Angel Valkov wrote:

> [...]
Ne e neobhodimo da iskate ot NZOK software pod Linux.

KRAINO NALEJASHTO e obache da iskate otvoreni (publichni) standarti za
obmen na
dannite s neia.

V momenta situaciata s NZOK mi izglejda plachevna - doskoro iskaha
ot lekarite Exell-tablici, sega pusnaha niakakva programa s dosta
neiasen design i vhodno/izhodni formati, koiato na vsichkoto otgore e
dosta neudobna za polzvane.

Tova ne e seriozen problem.
Ako se pravi specifichna programa tia moje sama da si kirilizira konzolata,
ili ako e za X - da si instalira font i keyboard layout.

> [...]
> Syzdavaneto na takiva componenti za Linux ili Java VM ne e trivialna zada4a,
> poradi fakta 4e vyprosnite formati na vyprosnata M$ ne sa "in public domain".
> Kolkoto i shiroko razprostraneni da sa tezi formati te sa si "proprietary".
> Tova e i osnovnata pri4ina powe4eto office programi za linux koito
> pretendirat da mogat da rabotiat s tezi formati da se crash-vat pri goliama
> 4ast ot opitite za konvertirane- a ne poradi "necompetentnost" na syzdatelite
> im- Malkoto info koeto imat za tezi formati ne of oficialen document
> definirasht tezi formati , a plod na "reverse engineering".

Tazi tema e mnogo svarzana s  otvorenoto pismo, deto go pravihme.

Triabva da ubedim obshtestvoto (pone tazi chast deto raboti s komputri)
da iska ot upravliavashtite otvoreni standarti.

Sega samo slushame ot tiah deklaracii kolko sa veliki i kakvi pravilni
reshenia sa
vzeli pri zakupuvaneto na software.

--

        Skelet