I oshte neshto, ako niakoi pravi SPAM, toi izpolzva t.nar. MASS-messages,
t.e. edin message s mnogo recipienti... Prosto sendmail-a na dostavchika se
konfigurira taka, che da ne dopuska mass-messages i gotovo... Taka, lesno
se ulavia ako niakoi spamira. Vsichki spameri tarsiat ne prosto server za
relay, a server ot koito da mogat da prashtat mass-messages...
Vsashnost spamera mozhe da prati mass-message do servera poluchatel
i za tova ne mu e nuzhno da se relayv-a prez servera na dostavchika si.
Zakacha se na 25/tcp na zhertvata si i puska mass message kam lista ot
potrebiteli... chisto i prosto.

To i za tova ima balcklists...

Pone na men sa mi pravili podoben SPAM...

Niakoi e nauchil ot edin shefski mail (kadeto kato Cc sa addnati pochti
vsichki useri na mrezhata mi) za moia mail-list i si idva napravo kam moia
25/tcp i si puska saobshteniata, ne polzva niakakv SMTP napravo
host-to-host