Tova  mi zvuchi kato da si kupim nov computer za
novata ni programa:))) Ili kato .. kupi si Jaguar, ako
na Ladata ti i se zapushva chesto filtera za masloto...

Obiknoveno vseki dava tuk otgovori v tozi stil! Choveka
tarseshe otgovor na konkreten problem. Tazi sutrin se
porovih i vidiah, che i v upatvaneto kam novata versia si
pishe da se izpalni newaliases predi startirane na sendmaila.
I to e napraveno taka, zashtoto veche sendmail ne raboti s
userid root, a s drug, sobstven za neia ID (napr. sendmail).

Tova e bila cialata rabota. Zatova chovek chete documentacia
predi da napravi neshto. Ako niakoi ima problemi s qmail kakvo,
da vzeme da si smeni qmaila sas sednail ili s Exim li?

Problema na sendmail ne e, che ima raboti, koito rabotiat zle,
problema e, che e napravena prekaleno moshtna, t.e. ima v
sebe si poddrazhki za ogromen broi operacii, koito ne vinagi
potrebitelia ima zhelanie i tarpenie da prochete kak rabotiat.

Haide chestno da si kazhe vseki, koito e puskal sendmail dali
e imal zhelnieto i tarpenieto da prochete pylnata documentacia
za saotvetnata versia!? Az mislia, che ne e... Naistina trudno se
chete tolkova mnogo neshto. Na men mi otne poveche ot 2
sedmici da procheta i osmislia napisanoto v knigata "Sendmail
2-nd ed." Niakoi raboti naistina sa prekaleno slozhni, no v
sendmail ima takiva neshta, koito niamat analog nikade drugade...
Koito znae kak da raboti s pravilata za preobrazuvane razbira
kolko moshtna programa e sendmail...

I nali znaete starata maxima na UNIX-guru-to: Edin administrator
e goliam systemen administrator, kogato podne vednazh e
uspial da redaktira rychno sendmail.cf...