On Thursday 11 October 2001 13:47, you wrote:
> Tochno VM ponastoqshtem e qbylkata na razdora, ponezhe Linus dopusna
> generalni promeni syvsem kysno v stabilniq 2.4. Dokolkoto razbrah,
> v momenta dazhe na Linus i na Alan v klonovete ima razlichni
> implementacii na VM: ednata na Andrea Arcangely, a drugata - na Rik
> van Rijl (maj ne se pishat tochno taka, ama nqmam vreme da gi
> proverqvam). Vseki smqta, che negoviqt podhod e po-dobriqt i
> po-stabilniqt.
>
> A pyk po otnoshenie na koda, oshte ne moga da preodoleq shoka, sled
> kato vidqh Alan Cox kolko goto-ta izpolzva v tcp/ip stack-a i v
> [...]
Heh
Ami vseki si ima style :)
Sheguvam se.
GOTO ne e zabranen operator ( pone dokolkoto na men mi e izvestno ) ina4e
otdavna da sa go izhvyrlili napylno ili da praviat compilatorite primerno da
vadiat warnings kato go sreshnat. :)
Dori i po knigite za programirane se kazva __ne__ "Ne izpolzvaite GOTO",
a neshto ot sorta na "Izbiagvaite GOTO kogato e vyzmojno i ....." " ...Ima
situacii pri koito izpolzvaneto na GOTO e uda4no" ( naprimer izhod ot
sekcii pri nastypvane na izklu4itelna situaciq )
Predstavi si ,4e imash 10 deistvia koito triabva da izpylnish polsedovatelno
kato vsiako sledvashto izpylniavash samo pri usepshno izpylnenie na
predhodnoto. Sega si predstavi kolko vlojeni if...then....else konstukcii
triabva da imash za celta [ sled tova pogledni
/usr/src/linux/Documentation/CodingStyle i vij kakvo pishe za nivata na
vlagane na blockove i funkcii :) ] Izpolzvaneto na goto v podobni situacii
pravi coda mnogo po "4itaem" , a niakoi sl. i optimalen za izpylnenie( vse pak
na nivo instr. vsi4ko se svejda do instr. za prehod.
Sled koeto si predstavi 4e v tezi 10 posledovatelni deistvia
alocirash resursi, koito pri eventualen neuspeh triabva da dealocirash v
obraten red. Mai "if"-ovete shte se udvoiat. :)

if( !SUCCEDED(1))               if( SUCCEDED(1)
        goto fail1                      if(SUCCEDED(2))
if( !SUCCEDED(2)                                if(SUCCEDED(3))
        goto fail2                                      return SUCCESS;
if( !SUCCEDED(3)                                else {
        goto fail3;                                     RELEASE(2);
                                                        RELEASE(1);
return SUCCESS;                                 return FAILED;
fail3:  RELEASE(2)                              }
fail2:  RELEASE(1)                      else {
fail1:  return FAILED;                          RELEASE(1);
                                                return FAILED;
                                        }
                                else
                                        return FAILED;

Za pred "GOTO puritani" az obiknoveno prilagam while(1){ }
i break; ako niakoe ot deistviata e neuspeshno - taka si zapazvash
4itaemostta na "lineiniq" kod bez da izpolzvash GOTO.
No kogato ima i drugi cikli tozi podhod ne e prilojim poradi lipsata na
break <label> konstrukcia v "C".[ Makar , 4e tova syshto ima reshenie:

failure = 0;
while( !failure ) {
        while( !failure && PREDICATE( y) ) {
                if( ! SUCCEDED(x)) {
                        failure++;
                        continue;
                }
        }

}
Oba4e ostava problema s clean-up-a sled eventualen neuspeh.- Za koito nai
uda4noto re6enie si ostava .....
GOTO+ etiket za cleanup za vsiako edno deistvie.

> I vse pak za men Linux kernel-yt rulez :)) Tova razbira se ne znachi,
> che e idealen.

Vav vseki sl. src-to mu e mnogo po "4itaem" ot tova na niakoi drugi
pseudo-OSes( Seshtai se )

              • ... Ангел Вълков
            • ... Stanislav Lechev
        • ... Ivan Dimitrov