Osnovnoto premiushtestvo, koeto az vijdam e slednoto:

 Mnogo e podhodiasht za golemi organizacii (ot lichen opit) -
kato vsiaka UNIX sistema mejdu drugoto.
 Edin komputer se narochva za server, i na vsichki potrebiteli im
se slagat failovete na servera. Domashnite im direktorii sa na servera.
Lesno se pravi back-up - potrebitelite ne sa otgovorni sami da si "zip"-vat
failovete ili da gi kopirat do opredelen server.

Lesno e da se poddurjat - obiknoveno golemite (i malki) organizacii kupuvat
edin i sasht tip komputri. S edna disketa sas setup-script se nastroiva
vsichko.
Plius tova administratora nastroiva komputrite "remote".  Poneje
potrebitelskite failove
sa na servera  upgrade na software stava napravo s formatirane na saotvetnia
komputer- bez chovek da se chudi - tozi fail triabva li mi ili ne

Inache Linux stava za mnogo neshta - predpechatna podgotovka primerno na
KNIGI s LaTeX.
(to i  Windows stava za taia rabota)

Pravene na prezentacii (podobni na PowerPoint-skite) - pak chrez LaTeX i
prosper.cls.

Svobodni programi za chertane na vektorna grafika (na XFig ne moga da
nameria zamestnik -
samo Adobe Illustrator se doblijava leko do nego)

Programirane - chovek ne triabva da si kupuva Visual Studio i t.n.

Nauchna rabota - osven Matlab i Mathematica ima i svobodni programi kato
SciLab, RLab i t.n.

Proektanska deinost - spice, vhdl simulacii i sintez ...

Upravlenie na hardwer (embedded systems) - lesna dokumentacia, internet
enabled i prochie.

Web - elektronna poshta i t.n.

Ami tova e za koeto "az" izpolzvam Linux.

Svetoslav